Beste W.O II verzamelaars/liefhebbers,
Kan iemand me op weg helpen waar de naam te vinden en evt meer informatie over de eigenaar/legeronderdeel?
Op het lemmet staat ingekrast " Josef Müller" op één kant, op de andere kant " M H J Gedolgschaft 13/75 Bremen" ( en een maker van het dolkje RZ ( "Z"met een dwarsstreepje) en eenM in een rondje en eronder M7/72
Ik zal proberen foto's te plaatsen, maar moet het even uitvinden...
Dank Vandamme
Duitse HJ dolkje met naam erin...wie kan me op weg helpen ?
- Vandamme
- Lid
- Vandamme
- Lid
- Vandamme
- Lid
- Vandamme
- Lid
Re: Duitse HJ dolkje met naam erin...wie kan me op weg helpe
laatste foto.
Mocht Iemand me op weg kunnen helpen wie deze eigenaar was en of waar evt meer info te vinden..ben nieuwsgierig naar zijn militaire loopbaan.
DANK !
Mocht Iemand me op weg kunnen helpen wie deze eigenaar was en of waar evt meer info te vinden..ben nieuwsgierig naar zijn militaire loopbaan.
DANK !
Waar die M voor staat weet ik niet, maar de rest is Hitlerjugend Gefolgschaft 13 in Bann 75 Bremen.
In de HJ had je eerst een Kameradenschaft, 3 à 5 Kameradenschaften vormden een Schar, 3 à 5 Scharen een Gefolgschaft, dan een Unterbann, Bann, Gebiet en Obergebiet.
RMZ is niet de maker, maar staat voor Reichszeugmeisterei der NSDAP en de maker is M7/72 Karl Rob Kaldenbach uit Solingen-Grafrath.
De kans is wel heel klein dat je iets meer gaat vinden over deze man (Josef en Müller kom je wel meer tegen in Duitsland )
In de HJ had je eerst een Kameradenschaft, 3 à 5 Kameradenschaften vormden een Schar, 3 à 5 Scharen een Gefolgschaft, dan een Unterbann, Bann, Gebiet en Obergebiet.
RMZ is niet de maker, maar staat voor Reichszeugmeisterei der NSDAP en de maker is M7/72 Karl Rob Kaldenbach uit Solingen-Grafrath.
De kans is wel heel klein dat je iets meer gaat vinden over deze man (Josef en Müller kom je wel meer tegen in Duitsland )
- Vandamme
- Lid
Hallo Davy,
Dat is alvast interessante informatie! dank je !!
We zoeken nog verder maar idd, Jozef en Müller,....komt meer voor
Groetjes! V.
Dat is alvast interessante informatie! dank je !!
We zoeken nog verder maar idd, Jozef en Müller,....komt meer voor
Groetjes! V.