duitse helm bodemvondst

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
rogier solter
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:18
Locatie: oosterhout

duitse helm bodemvondst

Bericht door rogier solter »

nu heb ik een tijdje terug in poteau een duitse helm gekocht.Het was wel een bodemvondst maar ziet er heel goed uit.1 ding wat de vorige eigenaar had gedaan,hij had de helm grijs geverfd en ik wil hem eigenlijk origineel zien te krijgen.Heeft er iemand een idee hoe ik de verf eraf kan halen?Heb al met thinner geprobeerd maar dat werkt dus niet zo goed.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door Mallory »

De vraag is of er nog originele verf onder de grijze laag zit... of bedoel je met origineel zoals hij uit de grond kwam?

Aceton werkt prima. Daarmee moet je overigens wel voorzichtig zijn als je verwacht dat er nog originele verf onder zit.
rogier solter
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:18
Locatie: oosterhout

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door rogier solter »

dank je wel dat zal ik eens proberen en als het werkt zal ik proberen een foto te plaatsen als ik weet hoe dat dat moet.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door S1991 »

Heb je hem bij het museum van Poteau 44 gekocht?
Zo ja dan heb je denk ik een stevige prijs betaald voor de helm als het die is wat ik denk dat je gekocht heb. ;)
Maar ben benieuwd naar de foto's.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
rogier solter
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:18
Locatie: oosterhout

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door rogier solter »

inderdaad in poteau 44 maar hij was 50 euro en ziet er eigenlijk wel goed uit.lag ook nog een mooie van 800 euro maar dat was me toch iets teveel.weet jij misschien hoe ik foto`s hierop kan plaatsen want heb nog wel wat dingen waar ik vanaf wil en nog wat vragen over hitlerjugend zakmes.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door S1991 »

Foto's uploaden via http://www.imageshack.us en dan de code voor Forums gebruiken.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door davy »

S1991 schreef:Foto's uploaden via http://www.imageshack.us en dan de code voor Forums gebruiken.
Gebruik toch het uploadsysteem van het forum zelf, zoveel gemakkelijker en je bent zeker dat de foto's niet verdwijnen na een tijdje.
rogier solter
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:18
Locatie: oosterhout

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door rogier solter »

allereerst bedankt voor alle info.Dan nu het volgende ik heb er nu al een flesje aceton tegenaan gegooid maar de verf verdwijnt maar heel matigjes dus ik denk dat ik hem maar laat zoals tie is.Ken iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn interesses en dergelijke kan plaatsen dat zou ik wel toppie vinden.En hoe ik mensen kan toevoegen aan vriendenlijst alvast bedankt.En waar kan ik dat vinden hier in het forum om foto`s te plaatsen alvast bedankt mensen.
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door Mallory »

Ik neem aan dat ik dat 'er tegenaan gooien' niet letterlijk moet nemen? :lol: Ik heb nooit problemen gehad met een beetje (onverdunde) aceton op een doekje en wrijven maar.
Ben nu wel benieuwd naar hoe de helm eruit ziet...
rogier solter
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:18
Locatie: oosterhout

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door rogier solter »

kan echt niks vinden op dit forum om foto te plaatsen en imageshack werkt ook niet :?
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door Mallory »

Plaats reactie -> bijlage toevoegen?
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door laurens jan »

Inderdaad dan in bericht plaatsen en we kunnen de helm zien.
Ben benieuwd! :mrgreen:
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door rajbrns »

Als het echt niet lukt dan kun je de foto's altijd naar iemand sturen van het forum en dat die het dan upload?
Verzamel items van het Derde Rijk
rogier solter
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:18
Locatie: oosterhout

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door rogier solter »

2 (632x640).jpg
dit is de helm
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: duitse helm bodemvondst

Bericht door Mallory »

Op basis van deze foto denk ik dat er geen originele verfkleur meer onder deze laag zit.
Plaats reactie