Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vandaag weer naar de rommelmarkt in Apeldoorn geweest en deze parade dolk gekocht.
Graag zou ik er wat extra info over willen.
In een van de handgrepen zit een scheurtje.
Ook zit het mes in vet, wat moet ik daar mee doen?
Dat scheurtje is wel jammer, maar hij heeft volgens mij een hele tijd in een schuur gelegen omdat er nog wat stof aan zat.....
Deze man verkocht nog meer bayonetten, dit was de mooiste. Voor de andere bayonetten vroeg hij 50,- terwijl ze zonder schede waren en voor deze met schede 30,-. Dus dat is wel goedkoop.
Weet iemand ook waar ik bij deze bayonetten moet kijken voor de code/nummer zodat ik kan zien of de bayonet en de schede nummergelijk zijn?
Paradebayonetten werden volgens mij niet genummerd en ook dat bovenste knobbeltje op de schede heb ik nog nooit bij een Duitse tegengekomen.
Volgens mij is de schede van eentje die bedoeld was voor de export en hoort ze niet bij de bayonet.
davy schreef:Paradebayonetten werden volgens mij niet genummerd en ook dat bovenste knobbeltje op de schede heb ik nog nooit bij een Duitse tegengekomen.
Volgens mij is de schede van eentje die bedoeld was voor de export en hoort ze niet bij de bayonet.
bakeliten handvaten lijken mij er later opnieuw zijn aangezet (geklonken),of te diep geklonken
vandaar de barst.Ik vind 30 euro voor deze bajonet nog te veel.
bakeliten handvaten lijken mij er later opnieuw zijn aangezet (geklonken),of te diep geklonken
vandaar de barst.Ik vind 30 euro voor deze bajonet nog te veel.
Lijkt mij niet, gewoon in de fabriek gebeurt toendertijd. Als mensen zo'n bajonet in deze staat voor 30 euro verkopen, laat maar weten. Dan verkoop ik 'm voor 50 euro weer door.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Bedankt voor de info.
De schede hoort er niet bij, het mes is geslepen en het handvat is een fabrieksfout.
Het had slechter gekunt
Ik ben blij dat ik nu toch iets meer weet van bajonetten.
Comrade schreef:Bedankt voor de info.
De schede hoort er niet bij, het mes is geslepen en het handvat is een fabrieksfout.
Het had slechter gekunt
Ik ben blij dat ik nu toch iets meer weet van bajonetten.
Bedankt,
Comrade
De schede is mijns inziens goed hoor (bovenste “knobbeltje” is het schroefje wat het binnenwerk vasthoudt).
Handvaten zijn ook niet opnieuw geklonken. Barsten in deze plastic handvaten komen veel voor.
Het enige minpunt wat ik zo op de foto’s zie is dat hij geslepen is.
Voor 30 euro een zeer mooie koop! (als je geen 75-100 euro voor een minte wil neerleggen)
Utmi: Klopt, dat is een schroefje.
Ik heb even op German militaria gekeken naar een schede van dezelfde maker en deze lijken precies op elkaar, geen verschillen. Ik hoop dus dat hij erbij hoort, dat is toch iets leuker
Bedankt voor de info.
Edgar: bedankt.
Ik heb nog een vraagje, toen ik andere parade bajonetten ging bekijken op Ger-mil zag ik dat in de achterkant van sommige bajonetten nog iets roods zat. Weet iemand wat dat is, waar het voor diende en of het nog invloed heeft op de waarde.
Hier een voorbeeld: http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H066166.html onderste foto rechts.
Als het mes "strak" in de schede past is het ok, kan ook bijna niet anders omdat allen deze bajo's erin passen. Een reguliere k98 bajo past er niet in.
Dat rode filtje zat erin om de Waffenfarbe aan te geven, d.w.z. rood= artillerie.
Invloed op waarde? Elk extratje is leuk, dus zal een kleine invloed hebben op de waarde.