Mosin-nagant: vergunning nodig?
- killian
- Lid
Mosin-nagant: vergunning nodig?
Ik heb een vraagje, mag men een Mosin-nagant M91/30 zonder vergunning in bezit hebben (onklaargemaakt)?
Alvast bedankt,
Killian.
Alvast bedankt,
Killian.
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 108 keer
- Ontvangen: 82 keer
Re: Mosin-nagant: vergunning nodig?
Dat mag, maar moet in Nederland op de nederlandse manier onklaar zijn gemaakt, 7 gaten in de loop, grendelwerk vast en loop dicht.
- killian
- Lid
oke hardstikke bedankt.
Killian
Killian
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
- killian
- Lid
Nog een vraag.
Moet er een certificaat van onklaarheid bijzitten?
Alvast bedankt,
Killian
Moet er een certificaat van onklaarheid bijzitten?
Alvast bedankt,
Killian
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 23 keer
- Ontvangen: 6 keer
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 65 keer
- Ontvangen: 114 keer
Het antwoord op je vraag heb je inmiddels al. Om dit onklaar gemaakte geweer te mogen bezitten moet je wel 18 jaar zijn.killian schreef:Ik heb een vraagje, mag men een Mosin-nagant M91/30 zonder vergunning in bezit hebben (onklaargemaakt)?
Alvast bedankt,
Killian.
Mocht je 'm kopen, wil je dan foto's van de Mosin Nagant plaatsen? Altijd interessant om te zien.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- laurens jan
- Lid
he asjemenou,
Ja klopt zie ook graag foto's!
En 18? ik ben 14 en heb Lee-enfield en Mosin-nagant nou ja ik betaalde ze en mijn vader bezit ze!
En 18? ik ben 14 en heb Lee-enfield en Mosin-nagant nou ja ik betaalde ze en mijn vader bezit ze!
Daar moet je trots op zijn , die dicht gelaste rotzooi.laurens jan schreef:he asjemenou,
Nemo Me Impune Lacessit
- laurens jan
- Lid
Graag gedaan.En wat ik hier bedoel te zeggen dat de meesten kunnen nog geen fatsoenlijke collectie opbouwen, maar wel van die dichtgelaste zooi kopen.laurens jan schreef:Dank u!
Nemo Me Impune Lacessit
- killian
- Lid
Allereerst,
hardstikke bedankt.
ik zal hier zeker wat foto's plaatsen.
Over mijn collectie gesproken:
Ik ben net een jaar bezig met verzamelen.
Ik heb een paar hulzen, een luftschutz gasmasker in originele doos, een 25mm hotckiss AT granaat, de mosin-nagant komt er dus aan en ik ben van plan over een tijdje een luftschutz helm te kopen voor bij het gasmasker. Naast dit heb ik nog wat modernere spullen waaronder een munitie-band losse flodders voor de FN MAG uit 1987. Een munitie-kistje (hiermee is het verzamelen begonnen) en een RNLAF aircrew survival kit.
hardstikke bedankt.
ik zal hier zeker wat foto's plaatsen.
Over mijn collectie gesproken:
Ik ben net een jaar bezig met verzamelen.
Ik heb een paar hulzen, een luftschutz gasmasker in originele doos, een 25mm hotckiss AT granaat, de mosin-nagant komt er dus aan en ik ben van plan over een tijdje een luftschutz helm te kopen voor bij het gasmasker. Naast dit heb ik nog wat modernere spullen waaronder een munitie-band losse flodders voor de FN MAG uit 1987. Een munitie-kistje (hiermee is het verzamelen begonnen) en een RNLAF aircrew survival kit.
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 108 keer
- Ontvangen: 82 keer
ammo schreef:Daar moet je trots op zijn , die dicht gelaste rotzooi.laurens jan schreef:he asjemenou,
Hoi ammo,
Als je geen wapenvergunning hebt, is dat naar mijn mening een goed alternatief, voor decoratie van je uniform bijvoorbeeld. Maar als vergunninghouder kijk je er natuurlijk anders tegenaan, en vindt je het vernieling van originel spul, het is maar net waar je je prioriteiten instelt.
gr. Patrick
- opheusden1944
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 1 keer
- Contacteer:
laurens jan schreef:Hoeft niet!
Mag wel!
Een wapen dat voor 2005 onklaar is gemaakt,daar hoeft dacht ik geen certificaat bij!
Van na 2005 geloof ik wel!
Maar ik vind het wel heel knap als je dat kan zien

Als dit niet klopt,verbeter me dan!
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
- killian
- Lid
Hallo,
Ik heb een foto van de stempel, zou iemand mij daar wat over kunnen vertellen?
Alvast bedank,
Killian
Ik heb een foto van de stempel, zou iemand mij daar wat over kunnen vertellen?
Alvast bedank,
Killian
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 65 keer
- Ontvangen: 114 keer
Mosin Nagant M1891
Jouw Mosin Nagant M1891 (geen M91/30) is gefabriceerd in 1917 door het Russische Sestroryetsk. Sestroryetsk heeft Mosin Nagant geweren geproduceerd in de periode van 1892-1918. Staan er nog meer stempels op de Mosin Nagant? Toevallig nog een rechthoekig stempeltje met daarin de letters SA?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!