Luftwaffe foto's Italië

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Luftwaffe foto's Italië

Bericht door Comrade »

Omdat er nog al wat onduidelijkheid is over deze foto's zet ik ze hier neer zodat iedereen zijn mening hier over kan uit spreken.
Ze zijn gewone grootte: Groepsfoto 9x6 cm en die met een persoon 6x5 cm.
Beide hebben plakresten uit een fotoalbum(waarschijnlijk hetzelfde boek).
En hebben erg goede kwaliteit vergeleken met de nep FJ foto's die ik bezit en dezelfde kwaliteit als mijn andere foto's.
Als iemand info heeft over de foto's hoor ik dat graag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wel raar dat er geen fotostempels op staan.
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door michiel01 »

de fotostempel vind ik het minste bezwaar, de tekst ziet er ook prima uit. Er zijn twee dingen die me opvallen, dat zijn ten eerste de kartels. Ik zal mijn albums/mappen er eens bijpakken, kijken of ik iets soortgelijks tegenkom. Zal ook eens kijken of ik foto's heb waarvan ik ten zeerste vermoed dat ze in Italie zijn afgedrukt, daar kan het hem ook nog eens inzitten.

ten tweede, deze foto's hebben aan de voorzijde doorgaans een kader waarin ze zijn afgedrukt, nu kan het aan de kleurschakeling van de foto liggen, maar deze lijken aan de bovenzijde naadloos over te lopen tot aan de kartelrand (kun je t volgen, in m'n hoofd klinkt het heel logisch) dat gebeurde wel, maar zie je ook veel op nadrukken omdat deze lijn dan vervaagd door het kopieren (het idee van een kopie steeds kopieren.. dan wordt het steeds lichter).

Als het een nadruk is, is er nog geen man overboord. Gezien het een opleiding is, daar werden vaker nadrukken gemaakt, kantinebilder. Deze konden dan door de rekruten worden gekocht.

de kartel, dat is mijn grootste bezwaar op dit moment. Vanavond zal ik even tijd vrij maken en m'n mappen erbij pakken.

edit: bekijk sowieso de foto eens grondig met een vergrootglas of je pixels ziet en of je aan de bovenzijde nog iets van het kader (kleurverschil) ziet.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door Comrade »

Oke, bedankt voor je reactie en tijd.

Ik kan het volgen hoor :P
Ik heb nog even gekeken, maar ik kan niet zeggen of er ooit een rand zat en dat deze net zo verkleurd is als de lucht, het zou wel kunnen omdat de lucht en de rand aan dezelfde hoeveelheid zon zijn blootgesteld. Het kan ook komen door kopiëren natuurlijk.

Nogmaals bedankt,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door Comrade »

Hallo,

Heeft u nog tijd gehad om te vergelijk of heeft iemand nog toevoegingen?

Groet,
Comrade
''Drann, drauf, drüber!''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door michiel01 »

u? Ja ik heb gisteravond de foto's vergeleken, maar qua ribbel erg afwijkend van alles wat ik heb. Ook al mijn foto's hebben in meer of mindere mate een duidelijk kader.

Mijn advies, zet ze eens op WAF, ik heb er mijn twijfels bij. Durf niet met zekerheid een uitspraak te doen.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door Comrade »

Sorry macht der gewoonte, op werk zeggen ze ook al dat ik daar mee moet stoppen :P
Ik zal ze morgen/vanavond wel op WAF zetten.

In ieder geval bedankt voor je tijd
''Drann, drauf, drüber!''
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door utmi »

Heb je de achterkant al onder blacklight gehouden?
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Luftwaffe foto's Italië

Bericht door Comrade »

Helaas heb ik dat niet, heeft iemand misschien een tip hoe ik snel zoiets kan krijgen?
Dat moet toch met UV licht (ik ben hier niet zo in thuis dus mij uitlachen mag hoor) :wink:
''Drann, drauf, drüber!''
Plaats reactie