Verschillende speldjes...

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag maar eens naar een vlooienmarkt hier in de buurt geweest (entreegeld 3 euro p.p. :? ) en ik heb daar wat leuke speldjes gevonden, waar ik 30 euro voor heb betaald. Het betreft een NSDAP partijspeldje uit 1934, een NSKOV ledenbadge (achterop gestempeld M1 52 en een RZM-stempel) en een k98 loopdopje erbij gekregen. Echter, ook heb ik een feldspange erbij gekocht. Hierop staan twee bronzen zwaarden naar beneden gekruist. De stof zelf ziet eruit als rood, wit, veel zwart, wit, rood . Waarschijnlijk een beetje vreemd dat ik een feldspange heb gekocht die ik niet eens ken, maar dit was gewoon een experimentje. Zelfs als 15-jarige kan ik voor 30 euro niet echt hard vallen. Mijn vraag, heb ik teveel betaald, precies goed of eventueel een beetje winst gemaakt? Ik weet dat er nog geen foto’s staan en dat deze wel handig zijn, maar om de één of andere reden is de accu van het fototoestel leeg terwijl ik hem zelf niet heb gebruikt (jaloerse ouders hé :lol: ). Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met de vragen over de feldspange en de mogelijke waarde. Foto’s volgen nog.

Groetjes,

Dutchy:)

P.S., een paar links naar sites over het NSKOV-speldje:

NSKOV ledenspeldje: http://www.germanwarbooty.com/item-memb ... 0mb918.htm (deze heeft dezelfde kleur als die van mij)

http://www.aboutww2militaria.com/index. ... innies.htm (nog een link inclusief informatie en waardes, echter, deze heeft iets weg van een gouden kleur...)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Glenn »

Die feldspange is een kriegverdienstkreuz met zwaarden.
Waarde is 5 a 10 Euro.
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

Oke, we hebben eventjes een situatie hier. Ik wil de foto’s graag uploaden met Imageshack, maar steeds weer krijg ik de melding: Wrong file type detected for file (...) . Wat moet ik hier nu mee? Ik heb dit bij onze beide camera’s en het zijn gewoon de standaard .JPG-bestanden...?
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Glenn
Lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 12 jan 2012, 13:52
Locatie: Lier (België)

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Glenn »

Mail anders mij effe de foto's.
Dan zet ik ze er wel op.
Of probeer ze eens up te loaden via het systeem van het forum.
Onderaan je reactie venster staat er ergens 'bijlage toevoegen', en dat moet je gebruiken voor foto's in je bericht te krijgen.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Comrade »

Mooie rommelmarkt vondsten!
Zoek zelf ook op rommelmarkten en het is altijd moeilijk een prijs te geven aan een object dat je nog nooit bent tegengekomen, maar ik vind het meestal zonde om te laten liggen, want je weet nooit van het zou kunnen zijn.

Volgens mij heb je een winst gemaakt als je zo alles bij elkaar op gaat tellen en dat is toch leuk.

Heb je ook nog geprobeerd af te dingen? :mrgreen:
''Drann, drauf, drüber!''
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

Ach nee, glad vergeten. Ik heb met die man nog een goed gesprek gehad over echt, repro en nog allemaal van dat soort zaken dat ik dat hele afdingen ben vergeten. Verder had ik ook niet verwacht dat ik er veel af zou kunnen halen, aangezien de beste man mijns inziens een kenner was... En hoezo heb ik er winst op gemaakt? Is het mogelijk enige waarden te noemen van de speldjes?
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Naamloos »

Als je spullen van een verzamelaar op een rommelmarkt koopt dan kan ik je garanderen dat je winst minimaal is.
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

Ach ja, verzamelaar... Het was geen verzamelaar volgens mij, want hij had werkelijk spullen in alle richtingen (na-oorlogs, ww2 Duits, Belgisch, Engels, Amerikaans, ww1), maar hij had wel wat spulletjes van de Duitse kant. Van het NSKOV-speldje wist hij bijvoorbeeld niet eens te vertellen wat het was, alleen dat het Duits was (tja, er staat een swastika op hé...). Dus een verzamelaar was het ook weer niet echt, maar van de meeste dingen wist hij wel wat hij verkocht...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Naamloos »

Dutchy1997 schreef:Ach ja, verzamelaar... Het was geen verzamelaar volgens mij, want hij had werkelijk spullen in alle richtingen (na-oorlogs, ww2 Duits, Belgisch, Engels, Amerikaans, ww1), maar hij had wel wat spulletjes van de Duitse kant. Van het NSKOV-speldje wist hij bijvoorbeeld niet eens te vertellen wat het was, alleen dat het Duits was (tja, er staat een swastika op hé...). Dus een verzamelaar was het ook weer niet echt, maar van de meeste dingen wist hij wel wat hij verkocht...
Verzamelaar 8)
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

Kan het niet gewoon zijn dat het iemand is die antiek opkoopt en het dan weer verkoopt? Daarvan hebben wij hier ook iemand in de buurt wonen. Die verkocht bijvoorbeeld bajonetten die hij ergens had gekocht voor 25 euro en verkocht ze weer voor 35 euro, zonder dat hij wist wat voor ’n bajonet het was. Bleek na mijn ''deskundige'' blik een M35 mauser-bajonet te zijn, gebruikt door het Turkse leger. Zulke mensen heb je ook nog:) Maargoed, dan nog, heb ik mogelijk teveel betaald?
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door yente »

Sorry voor het off topic maar wat lag er van het belgische bij? :)
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

Hier heb ik niet echt veel aandacht aan besteed, maar volgens mij een paar medailles (stuk of 3) en daar hield t wel mee op...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door yente »

Jammer.
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Comrade »

ik weet niet de staat van de spullen maar dit zijn ongeveer de prijzen:
NSDAP speld 25,-
NSKOV speld 10,-
Feldspange 7,50
K98 looddop ????

Dus geen verlies, maar ook geen knalwinst.
Waar was deze rommelmarkt als ik het vragen mag?
Ik hoop dat je nog meer moois vind op rommelmarkten!
''Drann, drauf, drüber!''
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Verschillende speldjes...

Bericht door Dutchy1997 »

http://www.ebay.de/itm/Pin-Abzeichen-Au ... 1401wt_922

Hier staat zeg maar die nsdapspeld op... Een andere dan jij in gedachten had volgens mij...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Plaats reactie