Goede pompstok?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Goede pompstok?

Bericht door killian »

http://www.ebay.ie/itm/Original-29-inch ... 500wt_1156

Is dit de pompstok die bij de M1891 mosin nagant hoort, denk het wel maar weet het niet zeker.

Mvg,

killian
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Re: Goede pompstok?

Bericht door ZEN.45 »

Yup
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Goede pompstok?

Bericht door killian »

mooi dan ga ik die bestellen
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Goede pompstok?

Bericht door asjemenou »

Het is inderdaad een pompstok voor een (Russische) Mosin Nagant M1891. Zie; http://7.62x54r.net/MosinID/MosinFeatures09.htm .
De prijs (en dan nog de verzendkosten) vind ik overigens wel pittig voor alleen een pompstok. :shock:
Mijn tip in deze is toch, koop voortaan een compleet Mosin Nagant geweer. Dit type geweer is nog vrij makkelijk en goedkoop te vinden. Betaal er dan liever iets meer voor dan dat je extra kosten moet gaan maken om bepaalde ontbrekende onderdelen alsnog erbij te vinden. Deze extra kosten zal je nooit terug verdienen mocht je besluiten om het geweer ooit te verkopen. Misschien een tip om te onthouden. :wink:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Goede pompstok?

Bericht door killian »

Klop ik heb er tijdens het kopen totaal niet op gelet maar als ik deze pompstok erbij koop komt het totale bedrag op zo'n euro 150,-. Dat is toch wel ongeveer de normale prijs? Misschien ietsje meer.

Maar alsnog bedankt voor de tip.

Mvg.

killian
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Goede pompstok?

Bericht door laurens jan »

Nee zeker niet :frownno: . Een mosin nagant gewoon een losse gaat naar wat ik weet voor tussen de 100-120 weg misschien nog wel wat minder of meer maar geen 150. Ik zou deze mosin-nagant verkopen en een complete kopen :wink:
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Goede pompstok?

Bericht door killian »

nee verkopen doe ik hem zeker niet. Dan heb ik 30 euro meer betaald das dan jammer van de dertig euro maar zoveel is dat nou ook weer niet.

Mvg.

killian
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Goede pompstok?

Bericht door laurens jan »

Ja oke, maar dat is je eigen keus. Maar je hebt uiteindelijk wel een complete mosin-nagant :yes:
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Goede pompstok?

Bericht door killian »

das waar. Maar goed voor die dertig euro extra heb ik er ook een. Weer wat geleerd voor de volgende keer!

Mvg.

killian.
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
ZEN.45
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: België

Re: Goede pompstok?

Bericht door ZEN.45 »

Een mosin nagant gewoon een losse gaat naar wat ik weet voor tussen de 100-120 weg misschien nog wel wat minder of meer maar geen 150.
Een M91/30 zal je met een beetje zoeken misschien wel vinden voor die prijs ? Maar een M1891 (en zeker een Fin) :?:
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Goede pompstok?

Bericht door laurens jan »

ZEN.45 schreef:
Een mosin nagant gewoon een losse gaat naar wat ik weet voor tussen de 100-120 weg misschien nog wel wat minder of meer maar geen 150.
Een M91/30 zal je met een beetje zoeken misschien wel vinden voor die prijs ? Maar een M1891 (en zeker een Fin) :?:
Sorry? Wat bedoel je dat een finse mosin-nagant model 1891 meer waard is dan 100-120?
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Goede pompstok?

Bericht door killian »

nou dat wil ik best geloven de M91/30's zijn er in overvloed. De M91's ook maar een stuk minder en hij is fins waarvan er nog wat minder zijn.
Dus het zou zeker logisch zijn.
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Goede pompstok?

Bericht door asjemenou »

Het is uiteraard aan jezelf of dat je besluit om de pompstok te kopen. As jij vind dat het het geweer waard is dan moet je het gewoon doen.
Begrijp ik nu goed dat de pompstok uit Finland moet komen? Nu zal zo'n pompstok nog wel meevallen denk ik maar pas wel goed op met het (internationaal) aankopen via Internet van onderdelen van vuurwapens. Jouw Mosin Nagant mag dan wel onklaar zijn volgens de Nederlandse wapenwet maar dat kan de Marechaussee/douane bij controle aan het pakketje niet zien. Misschien toch eerst eens wat rondvragen of dat zoiets problemen oplevert.

Wat de prijzen van Nederlands onklaar gemaakte Mosin Nagant geweren betreft, dit wil nogal eens variëren. Uiteraard speelt de staat waarin het geweer zich bevind ook mee. Met een beetje geluk kan je ze bijvoorbeeld op Marktplaats voor een redelijk bedrag kopen. Ze zijn in ieder geval niet zo duur als bijvoorbeeld een Lee Enfield of een Mauser.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
killian
Lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 aug 2012, 14:02

Re: Goede pompstok?

Bericht door killian »

Dat wist ik al. Een kennis van mij heeft een Lee enfield (onklaar volgens de Nederlandse wet). Maar daar heeft hij 300 Euro voor betaald. Ik denk dat ik deze pompstok even laat liggen en wacht totdat er een keertje een andere opduikt.

Allemaal bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

Hij moet inderdaad uit Finland komen.
"I'm proud of my invention, but I'm sad that it is used by terrorists." Mikhail Kalashnikov
Plaats reactie