ik heb deze Mosin nagant voor 70 euro gekocht en vraag me af of het een goede deal is en welk model het is. Bovenop staat P-26 (1926?), S, 4222(serienummer?)

Uploaded with ImageShack.us
'SA' staat voor 'Suomen Armeija' (= Fins leger)Hij is alleen Fins als er SA op staat, deze stempel staat op mijn mosin-nagant op de zijkant van de kamer.
Als verzamelaar van Finse M-N's zou ik Voor een mooie Finse 'P-26' of 'P-27' de prijs die Daniëlcollector betaald heeft vertienvoudigen. Met dat geld kon hij dan meerdere niet-zo-zeldzame gedemilde 91/30's kopen. Begrijp me niet verkeerd ... ik verwijt niets aan Daniëlcollector, maar ik vind het echt zonde.Vind het niet zo zonde eigenlijk dat hij onklaar is gemaakt, ...
Bedankt voor de verbetering, dat wist ik namelijk niet.'SA' staat voor 'Suomen Armeija' (= Fins leger)
'SY' of 'SK.Y' staat voor 'Suojeluskuntian Ylieskunta ' (= Finse burgerwacht)
'S' staat voor 'Salerno' (= de naam voor de methode die hier is gebruikt om de loop te herlijnen)
'P-26' staat voor het jaartal van herlijnen van de loop (in arsenaal AV1, Helsinki, Finland)
Het feit dat er 'P-26' op de kamer staat maakt het absoluut zeker een Finse M-N !
De waarde is volgens mij nagenoeg dezelfde als die van elke andere gedemilitariseerde Mosin-Nagant.maar @ ZEN .45 wat is deze nou ongeveer waard dan?