Beste Daniel, hoe goed je advies ook bedoeld is, soms kun je beter niet reageren op een topic als je niet echt zinvolle informatie kunt bieden.
Voor zover ik weet ben je zelf nog niet echt huis in de militaria wereld (dat blijkt alleen al uit bovenstaande reacties en 'tips'), wat helemaal niet erg is, maar probeer je niet alwetender voor te doen dan je bent. Men hoeft niet altijd advies te geven om maar wat te zeggen, men kan beter van 1 persoon goed advies krijgen dan 30 reacties van mensen die eigenlijk zelf ook geen idee hebben en maar denken of vinden dat iets handig is.
Ik weet ook lang niet van alles hoe je de originaliteit bepaalt, maar als er dan een vraag over zo'n voorwerp komt reageer ik er ook niet op. Hopelijk snap je wat ik met deze post bedoel, het is geen terechtwijzing en ik wil je enthousiasme ook zeker niet inperken, maar probeer eerst na te denken of het wel nuttig is wat je post. Liever wat minder posten met goede inhoud, dan veel posts die eigenlijk nergens over gaan. Dit geldt niet alleen voor jou, maar hier betrap ik meerdere beginnende verzamelaars op. Overschat jezelf niet!
Groet, Kugel!