Mijn eerste EK2:)

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door panzer lehr »

Mooi kruisje nu nog een EK1 zien te vinden. :wink:
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Als de postcodeloterij in onze straat valt en wij de 25,000 plus een vette BMW winnen, ga ik een EK1 kopen:) Voorlopig is het al prettig dat ik 5 euro zakgeld per week krijg en het daarmee moet doen:) Hoe dan ook, als het inkomen er is, komt het EK1 er zeker!!
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door CollectorWo2 »

Mooie koop ;)
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Danke schön :)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Kugelblitz »

Dutchy1997 schreef:Als de postcodeloterij in onze straat valt en wij de 25,000 plus een vette BMW winnen, ga ik een EK1 kopen:) Voorlopig is het al prettig dat ik 5 euro zakgeld per week krijg en het daarmee moet doen:) Hoe dan ook, als het inkomen er is, komt het EK1 er zeker!!
Tja, dat dacht ik vroeger ook, maar zoals gezegd gaat het plotseling hard als je een jaar of 16/17 wordt... Wat je ook doet, houd dit idee vast van kwaliteit boven kwantiteit en laat je niet gek maken door de collecties van anderen. 10 jaar geleden had ik nooit durven dromen van de items die ik nu heb, maar nu zie ik weer andere dingen die nog veel duurder en zeldzamer zijn en die ik gewoon niet kan betalen. Je moet je gewoon schikken naar je inkomen en leeftijd, wij zijn ook allemaal jouw leeftijd geweest en weten hoe het is. Als je nu al begint van alle goedkopere onderscheidingen één mooi en onbeschadigd exemplaar aan te schaffen, heb je over een jaar of 2 al een stuk of 10/15 mooie medailles die hun waarde altijd zullen behouden en waar je nooit maar dan ook nooit spijt van zult krijgen. Ook een verzamelaar met een top collectie kan altijd wel een Ostmedaille, EK2, VWA etc. gebruiken. Als jij die nu al bij elkaar spaart heb je die alvast!

Dus: beter wat langer sparen voor een bescheiden collectie mooie stukken, dan nu postzegels, bodemvondsten, muntjes, rommeltjes etc. kopen om maar een vitrine vol te hebben met zooi. Probeer altijd de beste/mooiste uitvoering (en daarmee bedoel ik niet per sé mint staat!) van een item te kopen, uiteraard mag je wel trachten dit zo goedkoop mogelijk te doen, maar bedenk je wel dat het soms die €5,- of €10,- extra waard is, omdat je dan een net iets mooier exemplaar hebt. Achteraf maken die paar euro's extra ook niet zoveel meer uit...
Tenslotte kan het ook veel voldoening geven veel te lezen over bijvoorbeeld het EK2 of een andere medaille die je al hebt. Pas dan ga je ook echt waarderen wat je in handen hebt en wordt de geldwaarde een stuk onbelangrijker. Bedenk je eens wat iemand voor jouw EK2 heeft moeten doorstaan, het is toch mooi om zoiets dan in je bezit te hebben?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Tjah... Dat zijn weer inspirerende woorden van Kugel:) Het ligt ook wel aan de leeftijd idd. Natuurlijk ben ik zwaar jaloers op die collecties, maar wijsheid (en de bijbehorende spullen :mrgreen: ) komt met de jaren en dat heb ik maar te accepteren:) Vooralsnu lekker op zoek naar de mooie medailles voor een schappelijke prijs, want daar ga ik later nog veel plezier van hebben:) Ik ben me al lekker aan het inlezen over Ostmedaille, EK2, Westwall en Mutterkreuz. Ik hoop dat ik ooit nog VWA’s en KvK’s daaraan kan toevoegen:) Deals laten afhangen op een tientje was inderdaad niet zo slim. Heb ik al eens gedaan en daar heb je achteraf spijt van, maar het ging me toch om het principe, iets wat ik nu wel beter weet XD Ik zal eens goed mijn best gaan doen en hopelijk kan ik dan meer mooie medailles/spullen posten in het topic:)
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Kugelblitz »

Dutchy1997 schreef:Tjah... Dat zijn weer inspirerende woorden van Kugel:) Het ligt ook wel aan de leeftijd idd. Natuurlijk ben ik zwaar jaloers op die collecties, maar wijsheid (en de bijbehorende spullen :mrgreen: ) komt met de jaren en dat heb ik maar te accepteren:) Vooralsnu lekker op zoek naar de mooie medailles voor een schappelijke prijs, want daar ga ik later nog veel plezier van hebben:) Ik ben me al lekker aan het inlezen over Ostmedaille, EK2, Westwall en Mutterkreuz. Ik hoop dat ik ooit nog VWA’s en KvK’s daaraan kan toevoegen:) Deals laten afhangen op een tientje was inderdaad niet zo slim. Heb ik al eens gedaan en daar heb je achteraf spijt van, maar het ging me toch om het principe, iets wat ik nu wel beter weet XD Ik zal eens goed mijn best gaan doen en hopelijk kan ik dan meer mooie medailles/spullen posten in het topic:)
Mooi zo! Als je deze ideeën weet vast te houden presteer je al iets wat velen niet lukt. Dit inzicht moet eerst tot je doordringen en schijnbaar is dat het geval. :)

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door patrickh »

Dutchy1997 schreef:Als de postcodeloterij in onze straat valt en wij de 25,000 plus een vette BMW winnen, ga ik een EK1 kopen:) Voorlopig is het al prettig dat ik 5 euro zakgeld per week krijg en het daarmee moet doen:) Hoe dan ook, als het inkomen er is, komt het EK1 er zeker!!

Kun je bij jou in de buurt niet een zaterdag baantje vinden, scheelt weer wat extra geld!
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Zaterdag is sportdag, dus dat is weer een principe dat overgaat... T zit me allemaal niet mee XD
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door opheusden1944 »

Nette aankoop Dutchy!!!
Je hebt de goede verzamelaarsdrift te pakken.
Ik zou zoals Patrick al aan geeft wel op zoek gaan naar een baantje.
Ik ben net als jou ook 15 maar kan dankzij zon baantje toch mooie spullen kopen.
En soms moet je ook gewoon geluk hebben,om mooie spullen voor weinig te kopen.
Ik had mijn eerste Ek 2 op een beurs voor 35 euro.
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

35 euro?! De wonderen zijn echt de wereld nog niet uit... :wink:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door patrickh »

Dutchy1997 schreef:Zaterdag is sportdag, dus dat is weer een principe dat overgaat... T zit me allemaal niet mee XD

Of proberen wat leuke dingen op de kop te tikken en weer doorverkopen, doe ik ook om de kosten te drukken, daarvan kun je weer wat mooiers kopen :wink:
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Das wel n goeie eigenlijk.... Bedoel je dan militaria o.i.d? Mooie spullen houden( :mrgreen: )minder mooi doorverkopen?
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door patrickh »

Yep :wink:
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Mijn eerste EK2:)

Bericht door Dutchy1997 »

Kzal mn best ns doen :mrgreen:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Plaats reactie