Erik schreef:Jim schreef:Er is een topic waar tips staan hoe die eraf te krijgen.
Waarom zou je dat willen, dit is een stuk originele Nederlandse militaria uit de jaren 50-60. Dat moet je niet willen 'terugbouwen' naar wat het in het begin was! Dan kun je beter of het stuk origineel kopen, of een mooie replica!
Het is een antwoord op een zeer waarschijnlijke vervolg vraag die verschillende kopers van dit soort materiaal meestal daarna stellen. Hoe krijg ik het eraf?
En waarom zou je dat willen?
Als je voor pakweg 1 / 2euro een dergelijk tasje koopt en je kan hem naar oorspronkelijke staat terugbrengen en je bespaard je zo'n 10-14 euro om zo'n tasje in oorspronkelijke staat te kopen. Kan ik me het idee voorstellen.
(Hoewel ik er zelf niet eens aan zou beginnen. Maar ik verkeer in de luxe positie dat ik er meer als genoeg van die dingen heb.)
En replica's van dit soort tasjes bestaan bij mij weten (nog) niet. Het is nog massaal voor handen alleen heel vaak (te) duur in mijn ogen. En voor vele verzamelaars is, koop een replica, vloeken in de kerk. (Begrijpelijk advies als het een zeldzamer stuk betreft.)
Wat betreft de Duitse helm. Die lijkt van alumunium? Als dat zo is na-oorlogs. Die dingen zijn oorlogs van ijzer.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944