Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb dit M43 petembleem en ik ben niet 100% zeker over de Originaliteit, kunnen jullie mij verder op weg heplen? 101airborne vermoedde dat hij nep was....
Volgens mij is deze ook niet goed.
Zou een zeer laatoorlogse 'Trapezoid' moeten voorstellen, die al erg grof en lelijk gemaakt zijn, maar het hier getoonde exemplaar mist mijns inziens nog detail en heeft vooral te magere lijnen in de vleugels en in de swastika. Bij originele exemplaren zit er minder ruimte tussen de geborduurde delen.
Dit zijn wel andere foto's zeg!
Nu geef ik hem wel een kans van slagen, aangezien de ruimtes nu wegvallen door gebrek aan schaduw. De afwerken op de achterzijde ziet eruit zoals bij de originele en de Kokarde is vaak een beetje slordig. Vergelijk hem inderdaad eens met die van Militariaplaza, veel details kloppen wel al vind ik hem hier en daar nog steeds een beetje afwijken, maar dat kan ook gewoon aan het exemplaar liggen.
101airborne! schreef:Maar zelf mint ziet er niet zó uit toch want hoe je het ook wend of keert het is 60-70 jaar oud en dan ziet er echt niet uit als nieuw.
Of je formuleert het vreemd of ik snap het gewoon niet. Zoals je het verwoord wil je dus zeggen dat mint niet bestaat?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Nee dat zeg ik niet. Ik vind het vreemd dat een kokade met wit ook echt spierwit blijft. Ik zeg niet dat mint niet bestaat maar ik verwacht dat op zo'n witte kokade toch wel iets van verkleuring moet zijn. Maar dat ligt dan aan mijn laten we t gewoon hebben over dat embleem en niet over wat ik zeg.
Ja, maar hoe groot is de kans dat honderden of duizenden van die emblemen echt in zo´n staat zijn want veel mensen hadden na de oorlog een schurft aan Duits materiaal en daardoor lijkt het me sterk dat honderden of duizenden dit soort dingen met zorg en voorzichtigheid gingen bewaren.