Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Omdat er in een vorig topic veel discussie ontstond over mijn MG kist plaats ik hem hier opnieuw er kwamen namelijk signalen dat de kleur geel niet origineel zou zijn. Ik heb mijn twijfels waarom zou dan en die O er staan en waarom zou men dan niet die adelaar weg hebben gewerkt?
Maar ik wil graag alle twijfels weg nemen:
Even voor de duidelijkheid omtrent adelaartje en die O, na de oorlog heeft ik meen Oekraïne een hoop Duitse materialen her gebruikt, deze herken je nu vaak aan de gif groene of pik zwarte kleur (mg laufschutzers en mg trommels bijvoorbeeld) op deze items zitten ook allemaal nog netjes de adelaren en markering uit wo2, die O zou ook daar vandaan kunnen komen, gewoon een na-oorlogse markering voor iets.
Ik weet overigens niet of jouw kistje is door gebruikt maar daar lijkt het wel op.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Maar hoe komt hij dan in een schuur in het groene hart terecht? Waarom kan hij niet gewoon na de val van het Afrika korps zijn opgeslagen, overgeschilderd en weer gebruikt zijn?
Dat is een volledig ander vraagstuk en je gooit het helemaal over een andere kant, omdat je je gelijk niet kan behalen gooi je het er maar op dat het gratis was ofzo...? Komt een beetje vreemd over na aardig wat kennis die je voor niks kreeg.
Je had ook kunnen zeggen jammer maar helaas, bedankt voor de info dan kan ik tenminste wat mee of what ever.....just my 2 cents.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Kan zijn dat jou kistje naoorlogs is door gebruikt, en daarom over is gespoten. In voormalig Yugoslavia zijn ze ook masaal doorgebruikt en door andere Oost Europese landen oa Tjechie. En zelfs door de vroege BGS.
Vanaf Februari 1943 is de standaard kleur Dunkelgelbe Grundfarbe RAL 7028. Zowel de voertuigen als Munitie kisten etc uitzonderingen daargelaten.
Böse Menschen haben keine Lieder. Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
101airborne! schreef:Maar hoe komt hij dan in een schuur in het groene hart terecht? Waarom kan hij niet gewoon na de val van het Afrika korps zijn opgeslagen, overgeschilderd en weer gebruikt zijn?
Waarom denk dat deze in Afrika gebruikt zou zijn?Kijk eerst eens of je een datum kunt vinden.
Staat meestal bij de 3 letter code.
waar zou deze code moeten staan? ik kan alleen wbac 22 vinden rondom de adelaar en daarvoor staat BZL verder staat alleen op de zijkanten Patronen kasten fur MG