Heb zelf idee Grenadiers België, maar kom via google niet het excate embleem tegen?

Ik zit al 26 jaar in het leger maar dit is de eerste keer dat ik dit hoor van de borstzakhanger!101airborne! schreef:Volgens mij is het een borstzak hanger, wordt gedragen wanneer men geen baret draagt.
Jouw cavalerieembleem op de foto's is een nieuwe aanmaak van de vroegere schouderbedekking op de gevechtsjas (NL battle dress) De nieuwe aanmaak werd inderdaad (en nog volgens mij) wel gebruikt voor borstzakhangers.101airborne schreef:Dacht ik, ik heb er eentje van de huzaren ik zo'n kleur. Maar het kan ook een pet/must embleem zijn van een ander land, hoe groot is hij? Mijn embleem is 3,5x 4 cm
Is ook geen probleem Airborne! Zo helpen we elkaar om tot een mooie waarheid te komen!101airborne! schreef:Oke, ik heb me het ook maar laten vertellen en probeer alleen te helpen.
Niet dezelfde bevestiging, kijk maar eens goed. Inderdaad wat je zegt: mogelijk nieuwe aanmaak! De bevestiging is nodig omdat de embleem op een lederen 'flapje' wordt bevestigd.asjemenou schreef:Interessante informatie. Ik lees in een eerdere reactie van Erik dat het huzaren schouderembleem van Airborne een mogelijke nieuwe aanmaak is. Hier kijk ik eigenlijk van op. Als het huzaren embleem van Airborne een mogelijke borstzakhanger is waarom heeft dit embleem dan aan de achterzijde dezelfde bevestiging als bij de schouderemblemen van voor 1963?
Zijn er foto's bekend waarbij deze schouderemblemen als borstzakhangers worden gedragen?
In het boek van Talens (Van grijsgroen naar camouflage) kan ik hier niets over vinden.