Kogelkoppen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kogelkoppen

Bericht door Naamloos »

Danielcollector schreef:Je mag ze met punt hebben als er gaatjes in de zijkant zitten en het kruit er uit is
Fout.

Wanneer gaan bepaalde leden op het forum nou eens een keer goed hun huiswerk doen voordat ze zomaar dingen gaan roepen? Ik word zo onderhand een beetje gek van die nutteloze berichten...

http://www.justis.nl/Images/circulaire- ... 483137.PDF
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Kogelkoppen

Bericht door ammo »

Gijscollector schreef:Dat klinkt als .50 BMG koppen :wink:

Ik zou ze alleen wel heel snel weer terug begraven, want de meeste kleurcodes betekenen dat het o.a. lichtspoor en brandstichtende punten zijn waar zeer gemeen spul zoals fosfor in zit ( = zeer brandgevaarlijk aangezien het gaat branden als er zuurstof bij komt en je moet het absoluut niet op je huid krijgen!). Koppen met 2 groeven zijn volgens mij ook lichtspoor. :!:

Zie deze link voor de betekenis van (de meeste) kleuren: http://www.riflesintheuk.com/50bmg.htm

Hoe vaak moet het nog gezegd worden, dat de projectielen van de .50 GEEN FOSFOR bevatten!!!!
Nemo Me Impune Lacessit
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Kogelkoppen

Bericht door Danielcollector »

Hoe kom je daar bij "naamloos"? Kijk maar op marktplaats; militaria garand en dan de hulzen met punt :/
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Kogelkoppen

Bericht door ammo »

Danielcollector schreef:Hoe kom je daar bij "naamloos"? Kijk maar op marktplaats; militaria garand en dan de hulzen met punt :/
Naamloos heef gelijk,hulzen met projectiel zijn ilegaal, met of zonder gaatjes in de huls.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Mallory
Lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 02 mei 2011, 12:03

Re: Kogelkoppen

Bericht door Mallory »

Danielcollector schreef:Kijk maar op marktplaats; militaria garand en dan de hulzen met punt :/
Sinds wanneer dient Marktplaats ter referentie? :/
Gebruikersavatar
Naamloos
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 25 jan 2011, 19:47
Locatie: Utrecht

Re: Kogelkoppen

Bericht door Naamloos »

Danielcollector schreef:Hoe kom je daar bij "naamloos"? Kijk maar op marktplaats; militaria garand en dan de hulzen met punt :/
Als je nou eens de moeite neemt om de pdf in mijn vorige post eens door te nemen dan had je het natuurlijk kunnen weten, maar helaas.. zelfs dat is blijkbaar nog teveel moeite.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Kogelkoppen

Bericht door coco »

Bloody hell, als ze dus op marktplaats zeggen dat iets origineel is, is het per definitie origineel....
Ik geef het op met deze jongens, hoop valse info uitkramen en determinaties van experts niet accepteren.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Danielcollector
Lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 14 okt 2012, 20:04
Locatie: Ermelo

Re: Kogelkoppen

Bericht door Danielcollector »

Ik dacht dat marktplaats ze anders wel had verwijderd maar ok mij hoor je niet meer rustig hoor ik probeer ook alleen maar mijn opinie te geven....dan hoef je niet zo vreselijk vijandig reageren zeg jezusmina
Altijd op zoek naar duitse medailles en batons
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kogelkoppen

Bericht door michiel01 »

kijk zo zijn we allemaal weer wat wijzer geworden. Om de lieve vrede te bewaren en van m'n werk niet m'n hobby, gaat dit topic op slot.
Gesloten