Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zag deze helm uit de Eerste Wereldoorlog te koop staan en vroeg me af is het een originele?
Zelf denk ik dat het een originele betreft.
En wat is ongeveer de waarde van zo'n helm?
Heavy Fuel schreef:De helm heeft wel enige hulp gehad met een kopie liner en ditto camo.
Mvg
Willem
Bedankt voor de info, dan laat ik deze helm passeren.
Zo! Jij bent snel tevreden!
Ik ga ervan uit dat de helmschaal origineel is. De mimikri is 'geholpen' zoals Willem zei, en misschien zelfs wel gloednieuw (en je wilt niet weten wat voor positief effect het heeft op de ouderdomslook als je de helm vervolgens een half jaar in de grond of een vochtige schuur legt) De Futterband is later aangebracht, de flappen waarschijnlijk ook, het vetertje zeker! De kussentjes in de flappen missen maar dat is niet bezwaarlijk.
Goed item voor de reenactment! Weet je de maat? Even de helmschaal met een meetlint aan de binnenzijde rondom meten. Ik wil 'm indien een normale prijs wel van je overnemen!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Heavy Fuel schreef:De helm heeft wel enige hulp gehad met een kopie liner en ditto camo.
Mvg
Willem
Bedankt voor de info, dan laat ik deze helm passeren.
Zo! Jij bent snel tevreden!
Ik ga ervan uit dat de helmschaal origineel is. De mimikri is 'geholpen' zoals Willem zei, en misschien zelfs wel gloednieuw (en je wilt niet weten wat voor positief effect het heeft op de ouderdomslook als je de helm vervolgens een half jaar in de grond of een vochtige schuur legt) De Futterband is later aangebracht, de flappen waarschijnlijk ook, het vetertje zeker! De kussentjes in de flappen missen maar dat is niet bezwaarlijk.
Goed item voor de reenactment! Weet je de maat? Even de helmschaal met een meetlint aan de binnenzijde rondom meten. Ik wil 'm indien een normale prijs wel van je overnemen!
Ik ging er inderdaad snel vanuit dat hij gelijk heeft, maar ik ben niet in het bezit van deze helm en kan deze dus ook niet aan je verkopen.
Zag deze helm namelijk te koop staan op Ebay.
Schwerpunkt schreef:Deze helm heeft idd geen verzamelwaarde. Na oorlogse camo en een dubieus binnenwerk.
Dan ken je de verzamelaarswereld WO1 slecht.
Er zijn veel Hersteller geweest van deze helm, die de verschillende maten in verschillende aantallen hebben gemaakt. Er is van dit exemplaar totaal niets bekend over de Hersteller noch over de grootte (hoewel je aan het Hörnchen wel de grootte een beetje kunt afleiden) Knopf 91 is nog goed in orde. Van de Mimikri kun je nu alleen zeggen (vanaf een foto) dat-ie ooit 'geholpen' is (en er waarschijnlijk, maar wie ben ik, ook nooit opgezeten heeft) Al met al lijkt de helmschaal helemaal niet slecht!
Niet te snel roepen dus!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."