German Army M1916 Combat Helmet

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door rajbrns »

Zag deze helm uit de Eerste Wereldoorlog te koop staan en vroeg me af is het een originele?
Zelf denk ik dat het een originele betreft.
En wat is ongeveer de waarde van zo'n helm?

Ik hoor graag jullie mening! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Verzamel items van het Derde Rijk
Heavy Fuel

Re: German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door Heavy Fuel »

De helm heeft wel enige hulp gehad met een kopie liner en ditto camo.

Mvg
Willem
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door rajbrns »

Heavy Fuel schreef:De helm heeft wel enige hulp gehad met een kopie liner en ditto camo.

Mvg
Willem
Bedankt voor de info, dan laat ik deze helm passeren.
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door Erik »

rajbrns schreef:
Heavy Fuel schreef:De helm heeft wel enige hulp gehad met een kopie liner en ditto camo.

Mvg
Willem
Bedankt voor de info, dan laat ik deze helm passeren.
Zo! Jij bent snel tevreden!
Ik ga ervan uit dat de helmschaal origineel is. De mimikri is 'geholpen' zoals Willem zei, en misschien zelfs wel gloednieuw (en je wilt niet weten wat voor positief effect het heeft op de ouderdomslook als je de helm vervolgens een half jaar in de grond of een vochtige schuur legt) De Futterband is later aangebracht, de flappen waarschijnlijk ook, het vetertje zeker! De kussentjes in de flappen missen maar dat is niet bezwaarlijk.

Goed item voor de reenactment! Weet je de maat? Even de helmschaal met een meetlint aan de binnenzijde rondom meten. Ik wil 'm indien een normale prijs wel van je overnemen!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
rajbrns
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 09 mar 2011, 17:40

Re: German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door rajbrns »

Erik schreef:
rajbrns schreef:
Heavy Fuel schreef:De helm heeft wel enige hulp gehad met een kopie liner en ditto camo.

Mvg
Willem
Bedankt voor de info, dan laat ik deze helm passeren.
Zo! Jij bent snel tevreden!
Ik ga ervan uit dat de helmschaal origineel is. De mimikri is 'geholpen' zoals Willem zei, en misschien zelfs wel gloednieuw (en je wilt niet weten wat voor positief effect het heeft op de ouderdomslook als je de helm vervolgens een half jaar in de grond of een vochtige schuur legt) De Futterband is later aangebracht, de flappen waarschijnlijk ook, het vetertje zeker! De kussentjes in de flappen missen maar dat is niet bezwaarlijk.

Goed item voor de reenactment! Weet je de maat? Even de helmschaal met een meetlint aan de binnenzijde rondom meten. Ik wil 'm indien een normale prijs wel van je overnemen!
Ik ging er inderdaad snel vanuit dat hij gelijk heeft, maar ik ben niet in het bezit van deze helm en kan deze dus ook niet aan je verkopen.
Zag deze helm namelijk te koop staan op Ebay.

@moderator: hier kan een slotje op :)
Verzamel items van het Derde Rijk
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door Schwerpunkt »

Deze helm heeft idd geen verzamelwaarde. Na oorlogse camo en een dubieus binnenwerk.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: German Army M1916 Combat Helmet

Bericht door Erik »

Schwerpunkt schreef:Deze helm heeft idd geen verzamelwaarde. Na oorlogse camo en een dubieus binnenwerk.
Dan ken je de verzamelaarswereld WO1 slecht.
Er zijn veel Hersteller geweest van deze helm, die de verschillende maten in verschillende aantallen hebben gemaakt. Er is van dit exemplaar totaal niets bekend over de Hersteller noch over de grootte (hoewel je aan het Hörnchen wel de grootte een beetje kunt afleiden) Knopf 91 is nog goed in orde. Van de Mimikri kun je nu alleen zeggen (vanaf een foto) dat-ie ooit 'geholpen' is (en er waarschijnlijk, maar wie ben ik, ook nooit opgezeten heeft) Al met al lijkt de helmschaal helemaal niet slecht!

Niet te snel roepen dus!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie