Hulp bij documenten

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Wolfganger
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2010, 22:06
Locatie: Arnhem

Hulp bij documenten

Bericht door Wolfganger »

Hallo,

Dit lotje documenten hoort bij elkaar en heb ik al een tijdje liggen.
Iemand die hier iets meer over kan vertellen en met name over de Gestapo papieren?

De foto's zijn wederom te groot van formaat en niet gedraaid. Sorry, geen idee hoe ik ze kleiner kan maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
michaelbrinkmann
Lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 okt 2012, 01:29
Locatie: Evergem, België

Re: Hulp bij documenten

Bericht door michaelbrinkmann »

Hey,

het gaat om twee dagvaardingen van dezelfde persoon - de reden staat niet vermeld. De dagvaarding is mee te brengen.

Er zijn veel briefomslagen van het 'Finanzamt' bij - de belastingen dus...

De laatste foto gaat over een brief van de Bank met de vraag zijn spaarboekje over te maken, zodat er een bepaald overschrijving kan gebeuren.

Nog wat Gestapo-nieuwtjes:
De 'Mannheimer Außendienststelle' was na de Hoofdzetel in Karlsruhe het de grootste afdeling van de Gestapo in Baden-Württemberg. Mannheim was 'in den tijd' een bastion van de KPD en SPD. 'Logisch' dat er daar wat 'controle' moest zijn.

Adres van deze 'eenheid' was:
1939: Karl-Ludwig-Straße 7
1943: B7 3

Personeelsbezetting:
Maart 1937: 16

Bevoegd voor:
Stadt- und Landkreis Mannheim, vanaf Juni 1938 Landkreis Bruchsal.

Misschien ben je hier iets mee. De documenten zijn niet zo handig te lezen, daarom kon ik maar een klein deel vertalen.

Groeten

Michael
Iedereen is welkom op: http://www.militaria-belgium.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolfganger
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 jun 2010, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Hulp bij documenten

Bericht door Wolfganger »

Erg bedankt Michael!

Dat wist ik niet over Mannheim...
In ieder geval is het een heel verhaal. Deze Dr. Otto Schmidt (Physiker) woonde in Mannheim. Die Gestapo papieren staan op zijn naam en verder bevat het lotje nog documenten van zijn vader... Waarschijnlijk heeft het alleen een grote emtionele waarde voor die desbetreffende familie...
Plaats reactie