Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Weet er iemand wat de fabrikant is van deze code ? Hij staat op een munitiekist voor landmijnen die ik heb.
Ik heb ook nog een foto toegevoegd van de code.
Code: ktk
Waffenamt: Wa A(6)23
Kan het dan dat er 2 codes van verschillende fabrikanten werden gebruikt zoals hier ?
Ik weet niet zeker of het WaA623 of WaA823 is want die 6 of 8 is niet goed te lezen.
Een Waffenamtnummer is geen fabrikantennummer, maar een controleur.
Die controleerden soms meerdere firma's. Een aantal WaA-nummers zijn wel gelinkt aan fabrikantennamen, maar dit is meer voor grote firma's die een eigen controledienst hadden.
Ik heb nog enkele andere lijsten nagekeken: WaA623 is van Steyr-Daimler-Puch en WaA823 is van Fabryka Broni, Radom in Polen.
Een WaA werd vaak aan een controleur in een bepaald gebied toegekend. WaA623 is oa toegekend aan Steyr-daimler-puch en duidt aan dat de fabrikant van het object wat hier ter discussie staat waarschijnlijk in het dezelfde district geproduceerd is, als waar Steyr (oostenrijk) ligt.