Duitse spange

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Casimirk
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2013, 14:20

Duitse spange

Bericht door Casimirk »

Mensen van dit leuke forum,

Ik heb vandaag een lotje met documenten binnen gekregen maar daar zat ook een duitse spange bij.
Hierbij de foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik alleen niet het idee dat deze spange bij het grootste deel van het lotje hoorde, want dat ging over een jongen die geboren was in 1928. Maar er zit ook wat van zijn vader tussen dus misschien dat het met hem te maken heeft. In elk geval ben ik erg benieuwd welke twee medailles hierbij horen omdat het wat onnauwkeurig lijkt gemaakt.

Als ik het forum zo door spit denk ik aan een EK Wo1 en Hiddenburg kreuz für Frontkampfer.

Ik ben benieuwd of een van jullie het herkent.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Duitse spange

Bericht door Fahnenjunker »

Deze spange is idd EK2 1914 en Hindenburgkruis, zo'n beetje de meest voorkomende combo van lintjes. De opmaak is niet onnauwkeurig, dit is de zogenaamde Beierse opmaak. Groot model werd ook veel zo gedaan en zie je minder dan de Pruissische manier van opmaken. Leuk batonnetje, zal idd van zijn vader zijn geweest.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Casimirk
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jan 2013, 14:20

Re: Duitse spange

Bericht door Casimirk »

Kijk eens aan, dank voor uw snelle antwoord. Weet ik dat ook weer. Jammer dat de originele medailles er niet bij geleverd zijn.
Maar dat kan ik natuurlijk zelf weer compleet maken, bij deze spange horen dus ook de medaillespange in Beierse stijl?
Of de twee medailles los?
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Duitse spange

Bericht door Fahnenjunker »

Bij deze spange kan een groot model opmaak in dezelfde stijl, maar hoeft niet. Losse medailles kan altijd, maar dat is een persoonlijke keuze. Zelf zou ik wel voor een Beierse opmaak gaan. Past goed bij elkaar. Spanges met ek2 en frontkampfer zijn erg makkelijk te vinden, opmaak in Beierse stijl is dus iets moeilijker, maar maar vindt je ook wel.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Plaats reactie