enigma
-
- Lid
-
- Lid
- The Viking
- Lid
- Contacteer:
Re: enigma
Waanzinnig gaaf, een heel mooi, bijzonder en zeldzaam voorwerp! Zou daarom wel even de verzekering in kennis stellen.
Gr. Gertjan
Gr. Gertjan
Meer weten over Maassluis gedurende de bezetting? Kijk dan eens op: http://wo2maassluis.tumblr.com
Zou ik zeker doen.
De staat waarin het voorwerp verkeerd is ook uitermate kwalitatief!
De staat waarin het voorwerp verkeerd is ook uitermate kwalitatief!
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
- sobel
- Lid
@Joep, zoals te lezen valt in het topic heeft de TS het object al reeds in zijn bezit
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
- Gegeven: 31 keer
- Ontvangen: 34 keer
@sobel; ik bedoelde die verzekering sluiten 

"Luctor et Emergo"
Hele late reactie, maar toch wil ik nog even reageren.Glenn schreef:Misschien wel voor beide?johan willaert schreef:Ja, en????rich75 schreef:ik kan er een ruilen voor een dolk van mij (sa chained high leader)
Verzamel je voor het geld of de items???
Dat maakt toch geen reet uit waarom iemand verzamelt?
Het maakt wel degelijk uit waarom iemand verzamelt, de reden die daarachter zit dat mag de verzamelaar zelf weten.
Maar stel iemand verzamelt, omdat hij de spullen wilt bestuderen en zich interesseert voor het tijdvak zoals de meeste van ons doen, op die manier brengt het ons dichter bij die periode waarvan we verzamelen, of iemand verzamelt, omdat hij extreem rechtste ideeën heeft en wilt dat op een radicale manier uiten.
De reactie van Johan begrijp ik ook wel, misschien heeft de enigma voor sommigen meer waarde dan de dolk, mensen die het doen om het te verzamelen.
Verzamel je voor het geld, dan zou je de meest waardevolle item het beste kunnen kiezen/behouden.
Ik zelf verzamel o.a. omdat mij de periode waarvan ik verzamel, namelijk de tweede wereldoorlog mij erg interesseert, de items uit die tijd brengen me dichter bij die periode en je kan de items bestuderen, zo leer je ook. Maar aan de andere kant verzamel ik zelf ook voor het geld, want ik weet dat de spullen zijn waarde behouden en vaak zelfs stijgen in de loop der jaren.
"Luctor et Emergo"