adelaar met hakenkruis

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

ja graag
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door davy »

Jan Klaassen schreef:Dat begrijpen we, maar om je te helpen met eventuele inschatting van waarde is het van ENORM belang om te weten of dit een originele speld voor de generaalsrangen is (waar ik ook op doelde: zilver is normaal, een gouden badge is per definitie meer waard en wordt daarom vast meer gefaked) - of een namaak.
Misschien zou je het op het Wehrmacht Awards Forum kunnen navragen? Dat is in het Engels, en daar zit enorme kennis!
Is het zeker dat deze spelden voor Generaals waren, ik geloof dat ik op AHF ooit gelezen heb dat dit voor op het witte parade-uniform was.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Kugelblitz »

davy schreef:
Jan Klaassen schreef:Dat begrijpen we, maar om je te helpen met eventuele inschatting van waarde is het van ENORM belang om te weten of dit een originele speld voor de generaalsrangen is (waar ik ook op doelde: zilver is normaal, een gouden badge is per definitie meer waard en wordt daarom vast meer gefaked) - of een namaak.
Misschien zou je het op het Wehrmacht Awards Forum kunnen navragen? Dat is in het Engels, en daar zit enorme kennis!
Is het zeker dat deze spelden voor Generaals waren, ik geloof dat ik op AHF ooit gelezen heb dat dit voor op het witte parade-uniform was.
Je hebt ook gouden WH spelden die zowel KM als ook Heer generaal zouden kunnen zijn. Ook een voorbeeld van de problematiek deze spelden aan een specifieke rang te koppelen.
Wat betreft het gebruik voor op het zomeruniform, dat zou ook een optie kunnen zijn. Beide mogelijkheden zie je echter uiterst zelden...

Nogmaals, ik heb er niet zo'n goed gevoel bij als ik hem vergelijk met de eerder genoemde WH/KM spelden wat afwerking, detail en speld betreft.
Alhoewel Luftwaffe verzamelaar heb ik me nooit voor deze items geïnteresseerd en er ook nooit wat over gelezen in referentiewerk.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

davy schreef: Is het zeker dat deze spelden voor Generaals waren
Ik werp slechts een "balletje" op - heb zelf geen kennis van de materie 8)

kakashi, ik ga het vanavond voor je proberen te regelen!
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

En het antwoord waar je op wachtte is binnen, kakashi! Alhoewel, misschien ook niet helemaal...

Het topic op het WAF:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=672937

Voor de mensen zonder toegang of Engels woordenboek:

"Dit is 100% zeker een reproductie. Slechte details op de adelaar. De verticale strepen op de achterkant zijn weggevers voor dit soort fakes. Goud is voor generaals - origineel zijn ze erg zeldzaam. De prijs voor een reproductie als deze zit ergens tussen de 15 en 25 euro."

Zijn zo je vragen beantwoord kakashi, of moet er nog iets gevraagd worden aan de kenners van 't WAF?

Groet
JK
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Zo is het wel oke ik verkoop hem hier


Modbreak, even de vraagprijs verwijderd. Het is niet de bedoeling hier zaken aan te bieden. JK
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Das mooi, moet langer lid zijn voor ik mag verkopen :(
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

kakashi schreef:Das mooi, moet langer lid zijn voor ik mag verkopen :(
Lang lid zijn hoeft niet speciaal: je mag altijd een aanvraag sturen voor het, zeg maar, "extra"-lidmaatschap, waarmee je op het marktplaatsgedeelte mag aanbieden. Zie: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=17060
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
kakashi
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:13

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door kakashi »

Jan Klaassen schreef:
kakashi schreef:Das mooi, moet langer lid zijn voor ik mag verkopen :(
Lang lid zijn hoeft niet speciaal: je mag altijd een aanvraag sturen voor het, zeg maar, "extra"-lidmaatschap, waarmee je op het marktplaatsgedeelte mag aanbieden. Zie: http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=17060

Ja inderdaad maar dat mag nog steeds niet
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: adelaar met hakenkruis

Bericht door Jan Klaassen »

De "Marktplaats-oppermoderator" krijgt een boel verzoekjes. Er wordt dan eerst naar vanalles gekeken, dus het kan even duren voordat je al dan niet wordt toegelaten.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie