Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hallo allemaal, Dit zeiltje kwam binnen met nog wat andere dingen volgens mij is het Italiaans maar ik ben niet 100% zeker. Wie kan mij helpen?
Hartelijk dank
Ow wacht, buiten in de zon zag ik niet dat dat een poncho tent was...excuses.
Misschien gewoon een m29 half tentje? http://www.dererstezug.com/italiancamo.htm
"Wartime examples have the brown color conjoining in the middle"
Laatst gewijzigd door JPH op 05 jun 2013, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject"
Je hebt 2 modellen.
Eentje zoals de jouwe zonder gat, dus een tentzeil.
En het tweede model met een gat voor het hoofd dus een poncho.
Ik zou wat betere foto's willen zien, maar het lijkt erop dat het bruine gedeelte elkaar aanraakt, met andere woorden dat je een origineel (voor-)oorlogs exemplaar hebt.
Er gaan verhalen dat deze tentzeilen/ponchos SS gebruikt zijn maar behalve de stof gebruikt in het derde model parka zijn daar voor de tentzeilen geen bewijzen van.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
geweldig, waar moet ik de foto's exact van maken?? (hoeken waar stempels kunnen staan) dan ga ik ze vrijdag maken in ieder geval bedankt .
Verder ken ik het verhaal over SS gebruikt, vind het best een mooi verhaal maar geen bewijs geen waarheid.
Er is fotografisch bewijs van het dragen van de Telo Mimetico Impermeabilizzato per Tenda Modello 1929 door de SS, dus zie het probleem niet helemaal van "geen bewijzen van".
Groet,
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Jouw item is een Telo Mimetico Impermeabilizzato per Tenda Modello 1929 "prima versione".
Een exemplaar geproduceerd voor de Tweede Wereldoorlog.
Hij is echter incompleet, want zover ik kan zien missen de knoopjes.
@utmi; duidelijke foto's
Groet,
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Top en wat ik bedoel is dat dit specifieke item waarschijnlijk niet is gebruikt door de SS en vaak wordt het bij een tentzeiltje of poncho gezegd om er zo meer aan te verdienen.
Volgens mij is dit hem alleen zit er geen lijn tussen weet ik gelijk de waarde wanneer hij beter is.