Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Een paar weken geleden heb ik deze trouwen dienst brons marine op de kop getikt op een rommelmarkt. Het is de uitvoering die van 1928 tot 1951 is verleend, maar ik wil graag weten of dit exemplaar voor of na 1940 verleend is. Kan iemand dit bepalen?
BVD
FJ
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Op de nieuwe Kromhoutkazerne in Utrecht zit het bureau Protocollen en Ceremonie. Vraag het daar! Ze zullen het antwoord niet weten maar weten in ieder geval de weg naar wie het wel weet!
Bedankt voor de reacties mannen! Ik ken wel iemand bij het NIMH, zal hem eens benaderen. En inderdaad, de gedecoreerde zal in 1940 ook al wel in dienst gezeten hebben. Deze gaat dan ook bij mijn bescheiden collectie Nederlands voor 40 komen te liggen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Fahnenjunker schreef:.... Deze gaat dan ook bij mijn bescheiden collectie Nederlands voor 40 komen te liggen.
Ik denk dat je dat gerust kunt doen. Het zal hoogstens te achterhalen zijn aan de soort stof (weefseldichtheid etc) of het soort gebruikt metaal (legering) dat je exact kunt determineren. Uiterlijk is de medaille gelijk.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
aan de afbeelding en merkstempels kan je zien of van voor 40 is, er is ook een beperkte uitgave boek van geweest.
Anders even vragen op het medaille forum ,want die zal er gerust zijn...
Wild guess?
Zelf denk ik dat voor de oorlog relatief meer medailles voor 12 jaar trouwe dienst zijn uitgegeven (militairen waren ook ouder) dan na de oorlog. Voor de oorlog zijn er dertien jaar lang medailles uitgegeven met een W, na de oorlog slechts vier jaar (en met de oorlog meegerekend 8 jaar) De rekenkundige kans (mooi bedacht he?) dat de medaille vooroorlogs is, is groter!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."