onbekend bord

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
kite-freak
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:34

onbekend bord

Bericht door kite-freak »

hallo weet iemand wat dit bord is of waarvan dit is geweest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: onbekend bord

Bericht door Joep »

Ik kan het moeilijk zien, maar als er een gat in het midden zit o.i.d. Is het misschien een loopgravenschild?
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: onbekend bord

Bericht door Erik »

Een loopgraafschild krijg je niet zo gebogen en verwrongen (of tenminste, niet zomaar) Het lijkt me eerder een soort spatbord van een of ander voertuig wat hergebruikt is als signaalbord. Er staat een soort teken op dat ik niet thuis kan brengen, mede omdat het niet compleet is vanwege de roest.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
kimji
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:08

Re: onbekend bord

Bericht door kimji »

Het lijkt wel wat op een oorlogsverlichtingsplaat van een oude tonner. Aan de achterkant zit behalve de gewone verlichting ook een oorlogsverlichting, die minimaal licht geeft zodat je niet van ver of uit de lucht gezien wordt, maar je achterligger je wel kan volgen. Tegenwoordig heet het kruislicht en is de achterplaat van rubber, bij oude tonners (militaire vrachtautos) was deze ook wel van metaal. De (ex-)militairen weten wel wat ik bedoel, weet niet hoe ik dit duidelijk kan uitleggen. De witte strepen zijn om het minimale licht dat er is te reflecteren. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten en het is een kattenluikje of zo iets.....
kite-freak
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:34

Re: onbekend bord

Bericht door kite-freak »

kimji schreef:Het lijkt wel wat op een oorlogsverlichtingsplaat van een oude tonner. Aan de achterkant zit behalve de gewone verlichting ook een oorlogsverlichting, die minimaal licht geeft zodat je niet van ver of uit de lucht gezien wordt, maar je achterligger je wel kan volgen. Tegenwoordig heet het kruislicht en is de achterplaat van rubber, bij oude tonners (militaire vrachtautos) was deze ook wel van metaal. De (ex-)militairen weten wel wat ik bedoel, weet niet hoe ik dit duidelijk kan uitleggen. De witte strepen zijn om het minimale licht dat er is te reflecteren. Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten en het is een kattenluikje of zo iets.....
dat zou nog wel eens kunnen want we hebben ook refelctor gevonden en nog iets van een stalen frame onder de grond en veel bedrading.
kite-freak
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:34

Re: onbekend bord

Bericht door kite-freak »

waarschijnlijk is het iets een bord dat artillerie moet aanwijzen.
zoek maar onder Vihicle tactical symbol op google. dan weet je ongeveer wat er op staat aangezien er een mooie klaver bij lag
Plaats reactie