Kempeitai - Nederlands Indie

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
kimji
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:08

Kempeitai - Nederlands Indie

Bericht door kimji »

Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Onderstaand fotos van een houten knuppel, lengte ongeveer 50 cm, gemaakt van tropisch hout en veel zwaarder dan je zou denken als je het ziet. Deze knuppel komt van een man die in WO2 in een jappenkamp gevangen heeft gezeten, en heeft hierna tot +/- 1947 als ambtenaar in voormalig nederlands Indie gewerkt. Deze knuppel komt zeker uit die tijd volgens zijn weduwe, maar ze weet het fijne er niet van. Toen ik het zag, moest ik aan de kempeitai denken, de japanse politie in oa de kampen. Ik heb gegoogled maar kan nergens een foto vinden die dit bevestigd. Kan iemand mij helpen, wie weet hier meer van? Kan dit van de kempeitai geweest zijn?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Kempeitai - Nederlands Indie

Bericht door Dutchy1997 »

U bedoelt een foto waarop te zien is dat een soldaat van de Kempeitai de knuppel bij zich heeft? In dat geval denk ik dat ik hier een foto van heb gevonden. Sorry dat het alleen een link is, maar momenteel zit ik op de iPad en kan ik geen foto's uploaden... Hopelijk heeft u hier iets aan!

http://mediawiki.arts.kuleuven.be/gesch ... /Kempeitai_(憲兵隊),_de_Japanse_militaire_politie

Groetjes,

Dutchy :mrgreen:
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
kimji
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:08

Re: Kempeitai - Nederlands Indie

Bericht door kimji »

Bedankt Dutchy!
de link werkt niet helemaal maar met wat zoeken vind ik de foto die je bedoelt denk ik, die van die japanner achter het stuur?
Die knuppel lijkt langer en van ander materiaal.
Iemand anders nog een idee?
Groet,
Kimji
Plaats reactie