Veldfles

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Veldfles

Bericht door CollectorWo2 »

Denk niet dat je erveel voor krijgt zodat je een detector van kan kopen.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Veldfles

Bericht door Erik »

Mauritshunt schreef:Hallo

Zijn er veel van deze lavenisflessen in omloop
Inverband nieuwe aanschaf van detector zou ik deze willen verkopen en deze fles aan een verzamelaar willen verkopen
Nee, de NLD lavenisfles is absoluut een zeldzaam item. Ik ken maar een paar verzamelaars die zo'n ding hebben en ik weet dat het een stille natte droom is van veel verzamelaars. Zoals gezegd: in het Achterhoeks Museum te Hengelo (GLD) liggen er twee, kun je ze vergelijken.

Van een maat hoorde ik dat er ook een Engelsche versie bestaat, daar missen echter de beugelpassanten aan de zijkanten van de fles (die er bij jou wel opzitten) en ook de beker (die op de dop hoort te zitten) heeft een andere vorm. Echter: dit is wat ik gehoord heb; ik heb het nergens in de literatuur aangetroffen, noch heb ik zo'n ' Engelsch' exemplaar ergens gezien.
(Mocht iemand weten wat ik bedoel en dit kunnen bevestigen, graag! Mocht iemand vervolgens zo'n Engelsch ding te koop hebben: nog gragerder! Doel mag verondersteld zijn)

Ik ben niet zo goed op de hoogte van de prijs van een item als dit (in deze staat) maar natte vinger: 80 EU?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Joep
Lid
Berichten: 2196
Lid geworden op: 22 sep 2012, 14:33
Gegeven: 1 keer

Re: Veldfles

Bericht door Joep »

thunderbird schreef:Denk niet dat je erveel voor krijgt zodat je een detector van kan kopen.
Tenzij je d'r eentje op een rommelmarkt voor 2 euro vind ;)
"Luctor et Emergo"

Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Mauritshunt
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2013, 23:59

Re: Veldfles

Bericht door Mauritshunt »

Bedankt heren voor de nuttige info!!

Maurits
Plaats reactie