coco schreef:Lekker schoonmaken dan die helmen die jij bezit marktwaarde -50%.
Ik zelf ben niet zo van het opschonen van spullen lekker in de gevonden staat houden.
Ben er wel met Erik over eens dat de 'stof' niet authentiek is. Schoonmaken en conserveren moet geen probleem zijn lijkt me.
Misschien een andere tip is om naar conservatoren van verschillende musea te stappen en te vragen hoe zij onder andere items in het museum conserveren.
Let op
niet restaureren! Als je het leer een beetje behandelt met wat juiste middelen, die overigens het leer niet aantasten, maar ervoor zorgt dat het leer langer goed blijft en misschien dat het leer dan ook wat soepeler wordt, dan tast je geen historische waarde aan lijkt me. Want zo blijft het leer langer goed en het leer is nog gewoon in originele staat. Ten slotte heeft de oorlog er niet voor gezorgd dat het gedroogd is toch ? Maar puur moeder natuur.
Het originele leren binnenwerk zit er nog in, plus het leer is nog in betere staat, mij lijkt juist dat de marktwaarde dan verhoogd wordt toch ?
Kijk, ik ben zelf ook geen voorstander van 'teveel rommelen' aan authentieke items, maar als we het over conserveren hebben zit dat toch anders in elkaar.