Ik zal er niet vreemd van op kijken als dit de reden was ik vind het wel wat hebben zo'n jas.

Lees je goed in in de wereld van kepies, kijk goed op de inzendingen op het Nederlandse militariaforum. Modellen wisselen namelijk en ook de stof van de kepie is van belang. De kepie die jij hier nodig bent is (waarschijnlijk) het vroegere model van fijn laken. Misschien moet je voor jezelf vaststellen uit welk jaar jouw sergeant moet komen gezien de uitvoering van deze BM. Zou ik moeten kiezen dan zou ik voor een jaartal midden jaren twintig kiezen. Maar misschien is de tuniek ook ouder...Joep schreef:Zo wil ik er een bijpassende Kepie bij vinden en een koppel. En laarzen, of andere voetwerken die erbij horen, erbij te verzamelen.
Of koop het rode boekje, daar staat ook een hoop in. Al ben ik ook nog opzoek naar het kledingvoorschrift.Erik schreef:Ook een goede investering: Voorschrift nr. 16: Kleedingvoorschrift. Moeilijk te vinden maar niet onmogelijk. Goud waard!
Luitenants en kapiteins zijn subalterne officieren, geen hoofdofficieren. Dat zijn majoors, overstes en kolonels. Lees je in! Jammer dat je deze tuniek 'laat schieten'. Wie heeft 'm te koop?Joep schreef:Dan hoeft 't van mij ook geen hoofdofficier als Kapitein te zijn, maar gewoon een eerste Luitenant ofzo.
Nee, hoe kom je daar bij? Ik heb dat nooit eerder gehoord.zjopske schreef:Hoe zit het trouwens met het leer op de fleshouder van de broodzak? Ik heb altijd gemeend dat het verschil in pistooldragend of geweerdragend zat.
Erik, ik ken de Nederlandse rangen van het Koninklijke leger wel hoor, jij zult 't ongetwijfeld allemaal beter weten, jij bent tenslotte beroepsmilitair.Luitenants en kapiteins zijn subalterne officieren, geen hoofdofficieren. Dat zijn majoors, overstes en kolonels. Lees je in! Jammer dat je deze tuniek 'laat schieten'. Wie heeft 'm te koop?
De dolk M17 werd veel gedragen door met name jonge officieren. Ook veel onderofficieren hadden de hand kunnen leggen op een dolk maar ook manschappen in de voorste lijn van de waarschijnlijke zwaartepunten kregen ze (overigens niet allen)101airborne! schreef:Droeg men bij dit uniform dan een stormdolk?