Is dit een mp40

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Is dit een mp40

Bericht door hajos »

Het verbaasd mij gewoon dat mensen hier zo makkelijk mee omgaan.

In een doosje dumpen bij een museum, heel goede optie. Maar zet het dan niet op een forum wat je gevonden hebt voor het in het bezit is van een museum. (en trouwens, z'n museum moet er ook mee naar de politie)
Dat is gewoon stom, je hebt iets verboden in handen. Zet het dan op een forum op het moment dat je er al afstand van gedaan hebt.

Je gaat toch ook niet vermelden, kijk ik heb net 1000 pillen xtc gevonden? ligt nog in de schuur en ik wil er nog mee naar de politie gaan.

Weet jij wie hier meeleest? denk je echt dat er geen teams bij justitie deze fora niet in de gaten houden?
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Is dit een mp40

Bericht door Erik »

puck schreef:Die Hajos speelt ook altijd weer politie agentje :bonk:
Jij vindt dat een forum alleen moet gaan over militaria? Ik denk dat het niet onverstandig is, vooral gezien de leeftijd van veel forumbezoekers, om duidelijk en met weinig woorden te vertellen wat wel of niet kan. Ik ken Hajos per ongeluk een beetje; hij weet vanuit zijn interessegebied echt wel waar hij het over heeft.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
_Arthur

Re: Is dit een mp40

Bericht door _Arthur »

racefiets schreef:In een doosje achter laten op de stoep van een museum gebeurd vaker dan je denkt....
Meerdere malen per maand zelfs bij het museum in Overloon heb ik van een medewerker begrepen. Bijzondere Wetten is daar kind aan huis voor dit o.a. dit soort gevallen.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2765
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Is dit een mp40

Bericht door racefiets »

En af en toe zitten er schrikbarend mooie zaken tussen....
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Is dit een mp40

Bericht door hajos »

Ik weet het, vroeger mocht ik wel eens met mijn pa kijken op zijn werk bij de inbeslag en ingeleverde wapens.
Mijn pa had in tegenstelling van zijn collega's er kijk op en kon een flink aantal bijzondere stukken veilig bij musea onderbrengen.

was het een veel voorkomend wapen, werd het net als de zeldzame wapens waar een misdrijf mee gepleegd is vernietigd.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2765
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Is dit een mp40

Bericht door racefiets »

Gelukkig zijn er nog een aantal afdelingen die er net zo over denken en de moeite nemen om die stukken op een goede plaats te krijgen. Wat alleen wel jammer is dat de legale verzamelaars deze mogelijkheid iet hebben. Door heel de overheid worden de legale verzamelaars als een onschatbare bron van informatie gezien waar ze graag gebruik van maken als de kans zich voor doet. Enkel een stuk aan een particuliere verzameling toe voegen zit er zelden in.
puck
Lid
Lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 dec 2011, 18:56

Re: Is dit een mp40

Bericht door puck »

Deze wapen wet discusie is al vele honderden keren gevoerd hier op het forum en zijn elke keer weer hetzelfde . :yes:
Gezocht alles van de Luchtbeschermingsdienst.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Is dit een mp40

Bericht door coco »

puck schreef:Deze wapen wet discusie is al vele honderden keren gevoerd hier op het forum en zijn elke keer weer hetzelfde . :yes:
En blijkbaar snapt nog lang niet iedereen het....
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie