Fabrikant Lee Enfied

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Fabrikant Lee Enfied

Bericht door Aart »

Ik wil graag weten wat de fabrikant is van mijn Lee Enfield No 1 MKIII* maar ondanks veel googlen, ben ik er nog niet achter.

Er zijn lijsten met codes van fabrikanten maar waar zou het stempel van de fabrikant moeten staan ?
Ik heb wel een vergelijkbaar stempel gevonden op een foto er daar stond bij vermeld dat het een wapen was gemaakt door RSA in Enfield

Wie kan er meer over vertellen ?
Bijlagen
Lee Enfiels No 1 MKIII*
Lee Enfiels No 1 MKIII*
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Gebruikersavatar
Gijscollector
Lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 22 jan 2009, 20:06
Locatie: Breda

Re: Fabrikant Lee Enfied

Bericht door Gijscollector »

In dit geval is het erg eenvoudig, degene op de foto is bij Enfield gemaakt :wink: De codes van fabrikanten staan meestal pas op de No4 enfields, maar hier staat het er gewoon letterlijk op.

Maar is degene op de foto de enfield die je hebt, of is het exact dezelfde stempel...? Of heeft hij toch een andere stempel?

Deze is bijvoorbeeld bij BSA gemaakt, de fabrikant staat er dus gewoon duidelijk op:
Afbeelding
"Op den bresch voor Nederland"
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Re: Fabrikant Lee Enfied

Bericht door Aart »

Hoi Gijs,

De foto die er bij zit is van mijn eigen Lee Enfield.

gr,

Aart
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Plaats reactie