Belgisch lint met gouddraad

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Belgisch lint met gouddraad

Bericht door michiel01 »

Is er iemand die weet waar dit precies voor was?

Mijn gedachten ging uit naar lint voor een miniatuurmedaille, maar die kan ik niet vinden met een gouden (is ook werkelijk goud of verguld) randje.

Afbeelding

bedankt,

Michiel
Millcoll
Lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 27 mar 2012, 20:39

Re: Belgisch lint met gouddraad

Bericht door Millcoll »

Voor een miniatuurmedaille zie ik het niet direct, ik denk trouwens niet dat het voor een militaire decoratie was.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Belgisch lint met gouddraad

Bericht door uniformverzamelaar »

Zou je de breedte van het lint kunnen meedalen ?

Volgens mijn eeste idee, is dit een privé aanmaak en zeker niet voor een Belgische officieel militair ereteken.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Belgisch lint met gouddraad

Bericht door michiel01 »

dank heren!

Het meet precies 1,5 cm
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Belgisch lint met gouddraad

Bericht door uniformverzamelaar »

1.4 à 1.5 cm zijn de meeste afmetingen van de miniatuurlintjes van de Belgische medailles.

De kleuren moeten normaal zwart-geel-rood zijn met zwart als uiterst links kleur
Mogelijke denkpiste ;
Het zou dus om een Ereteken van de Arbeid kunnen gaan (of een van zijn neven verwanten)
Bestaat in 2 klasse.
Zilver 2de klas
goud eerste klas (maar met een rozet op het lint)

Maar geen van deze linten heeft 2 gouden biezen op het uiteinde van het lint. Daar zou het kunnen zijn dat het een privé aanmaak is voor een gouden ereteken. De Greef is een van de vooraanstaande medaille makers in belgië.

Maar is het wel zwart de kleur van je lintje ?
Zou het niet "blauw" kunnen zijn ? Dan zou je een hele andere denkpiste kunnen krijgen. Maar mij toch niet bekend voor een officiële Belgische medaille.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Plaats reactie