ik heb een gekregen van een vriend en ik weet welke het is en van welk.
foto's komen vanavond of morgen
groetjes kevin
helm
-
- Lid
-
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 104 keer
Re: helm
De helm is een Oost-Duitse M56/66 helm, zie; http://brendonshelmets.weebly.com/east- ... m5666.html .kevindeaap schreef:ik heb een gekregen van een vriend en ik weet welke het is en van welk.
foto's komen vanavond of morgen
groetjes kevin
Plaats in het vervolg ook een foto van de binnenhelm. Zo'n foto is net zo belangrijk als een foto van de buitenkant.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Jan Klaassen
- Lid
Klopt inderdaad, Oost-Duitse M56, Type III (als ik zo de foto van de kinriemen zie...). Mocht je geïnteresseerd zijn in de waarde: ongeveer €10.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 104 keer
Is dat de officiële aanduiding voor dit type helm Jan Klaassen? Aan de kinband zag ik het eigenlijk niet zo maar ik zag de klinknagels aan de buitenkant van de helm. Dit gaf mij dus de indruk dat het om een gemoderniseerde M56 helm zou kunnen gaan. Daarom mijn opmerking over het plaatsen van een foto van de binnenhelm.Jan Klaassen schreef:Klopt inderdaad, Oost-Duitse M56, Type III (als ik zo de foto van de kinriemen zie...). Mocht je geïnteresseerd zijn in de waarde: ongeveer €10.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Jan Klaassen
- Lid
Euh, officieel durf ik even niet te zeggen...
Typ I was met "oude" stijl binnenhelm en 3 nieten, II zonder nieten en "nieuwe" binnenhelm, en III een combo met 3 nieten en "nieuw" binnenwerk... Inderdaad, een foto van binnen zou helpen - maar de hangende kinriemen zien er uit als die, die bij het nieuwe binnenwerk horen.
Typ I was met "oude" stijl binnenhelm en 3 nieten, II zonder nieten en "nieuwe" binnenhelm, en III een combo met 3 nieten en "nieuw" binnenwerk... Inderdaad, een foto van binnen zou helpen - maar de hangende kinriemen zien er uit als die, die bij het nieuwe binnenwerk horen.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Verplaatst naar verificatievragen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.