Heeft iemand enig idee of dit magazijnentasje vooroorlogs is?
Op eerste gezicht lijkt het me een geschikt tasje met mooie kleur bruin, maar ik heb mijn twijfels of het een vooroorlogse is.
Magazijnentasje FN-Pistool M.25
Magazijnentasje FN-Pistool M.25
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Re: Magazijnentasje FN-Pistool M.25
Ik denk wel dat-ie klopt Joep. Moet ik wel eerlijkheidshalve erbij zeggen dat ik niet weet of die dingen na de oorlog nog zijn geproduceerd.
Er bestaan heedendaagsche replica's van dit tasje maar die zijn over het algemeen heel herkenbaar.
Er bestaan heedendaagsche replica's van dit tasje maar die zijn over het algemeen heel herkenbaar.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- hajos
- Lid
Erik,
Za zeker, die zijn voor de politie na de oorlog gebruikt. Deze had tot de jaren 60/70 ook nog de FN 1910/22 in de bewapening.
Maar deze waren veelal gezwart.
Ook zijn ze in de FN High power variant gebruikt.
maar deze ziet er voor oorlogs uit.
Hajo
Za zeker, die zijn voor de politie na de oorlog gebruikt. Deze had tot de jaren 60/70 ook nog de FN 1910/22 in de bewapening.
Maar deze waren veelal gezwart.
Ook zijn ze in de FN High power variant gebruikt.
maar deze ziet er voor oorlogs uit.
Hajo
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
'Gebruikt' is mij bekend, het gaat om 'geproduceerd'. De agent van BW die mijn pistool M.25 moest bekijken (schouwen wapen) was helemaal wildenthousiast; het was per slot van rekening 'zijn' oude dienstpistool!hajos schreef:Erik,
De HP-tasjes in zwart leer heb ik een heel zootje van. Kope?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
- hajos
- Lid
Het zou best kunnen dat er nog geproduceerd is na de oorlog voor rijkspolitie/Gemeente politie/Kmar.
Ik weet dat mijn pa, honderden van die tasjes heeft weggegooid in zijn politietijd. Zwart/Bruin met CM stempel en zonder.
En neen, ik heb die ook nog liggen.
Ik weet dat mijn pa, honderden van die tasjes heeft weggegooid in zijn politietijd. Zwart/Bruin met CM stempel en zonder.
En neen, ik heb die ook nog liggen.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
- Gijscollector
- Lid
Het tasje lijkt mij ook in orde. Dit model tasjes is na de oorlog nog geproduceerd in het zwart voor (ik meen) de NL douane, maar deze zijn blijkbaar te herkennen aan de driehoekige stempel achterop het tasje.

"Op den bresch voor Nederland"
Bedankt voor de reacties!
En Gijs bedankt voor de tip!
En Gijs bedankt voor de tip!

"Luctor et Emergo"