Welke nationaliteiten zijn dit?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Welke nationaliteiten zijn dit?

Bericht door michiel01 »

een aantal foto's welk binnenkwam heeft voor mij een niet defineerbare herkomst. Kan iemand mij vertellen welke nationaliteit de getoonde militarien hebben?
1. gedateerd 1932
Afbeelding

2, zwitsers?
Afbeelding

3. De bron doet vermoeden dat het door Duitsers gemaakte krijgsgevangenen zijn.
Afbeelding

bedankt,
Michiel
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Welke nationaliteiten zijn dit?

Bericht door asjemenou »

michiel01 schreef:een aantal foto's welk binnenkwam heeft voor mij een niet defineerbare herkomst. Kan iemand mij vertellen welke nationaliteit de getoonde militarien hebben?

bedankt,
Michiel
Kun je misschien wat detailfoto's plaatsen van de bijvoorbeeld de emblemen op de hoofddeksels? Van foto 1 zou ik graag een close up willen zien van het monogram welke is afgebeeld op de schouderepauletten van de soldaten. Dit om een vermoeden te kunnen bevestigen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Welke nationaliteiten zijn dit?

Bericht door michiel01 »

Dit is zo scherp als ik de schouderstukken krijg, de cocardes zijn zoals de oude Russische Tsaristische Ovaal met kartels, krijg het slecht gefotografeerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bulgaarse militairem

Bericht door asjemenou »

De soldaten op de eerste foto zijn Bulgaarse militairen. Naar alle waarschijnlijkheid is de foto (1932) genomen gedurende dezelfde installatie/eedaflegging van Bulgaarse militairen als op de onderstaande foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Op de bovenste foto is een banier te zien met daarop monogrammen van de Bulgaarse koninklijke familie. In 1932 was Tsaar Boris III (1918-1943) aan het bewind in Bulgarije. Zie; http://bg.wikipedia.org/wiki/Борис_III .
Wat de monogrammen op de schouderepauletten van de Bulgaarse militairen op jouw foto betreft, ik ben er niet helemaal zeker van of dit de monogrammen van Boris III zijn. Het zou ook zomaar het monogram kunnen zijn van het legeronderdeel waarbij zij dienden. Ik kan er het cijfer 2 in ontdekken. Mogelijk staat dit voor het 2e Bulgaarse leger, regiment o.i.d.
Misschien zou je de foto's eens kunnen plaatsen op dit forum; http://forum.boinaslava.net/forum.php . Het heeft ook een internationale rubriek.
De soldaten op de 3e foto zouden ook Bulgaars kunnen zijn.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie