Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Op de welbekende vrijmarkt kwam ik langs deze 3 hulzen, nou die kon ik niet laten staan. Maar ik zie op de bodem geen jaartal of iets (of het moet in het Russisch op staan). Wie kan mij meer vertellen over deze hulzen, ik wil graag weten voor wel geschut en uit welke tijd ze zijn? Weet ook iemand wat er op die kleine staat is dit door iemand gedaan of is dit standaard voor deze huls?
Dan zal ik wel proberen betere foto's te maken, zal de verf bij de ene huls wel onder handen nemen.
Zou het niet kunnen dat het jaartal in het Russisch er staat?
De zwarte cijfers op de huls horen orgineel bij de huls dus er niet afpoetsen. De Russen gebruiken sinds 1918 dezelfde kalender als hier en de cijfers zijn hetzelfde.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
De op twee na laatste huls in je laatste post is in ieder geval een Sovjethuls uit het laatste oorlogsjaar; direct links van het midden staat "45 г", waarbij de Cyrillische 'g' voor 'jaar' staat, dus deze huls komt uit 1945.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!