Ik heb laatst dit schepje gekocht ik dacht dit dat het Duits was, maar ik vind niet echt iets wat er op lijkt.

Wat zou het kunnen zijn, graag jullie expertise.

Die heb jij kennelijk nog nooit gezien. Spaten 1874 had niet gevouwen hoeken maar 1898 juist wel, deze heeft dat niet. Daarbij sluit de Spaten 98 met haar klinknagelwerk aan tegen de rand, deze wijkt meer dan een centimeter. Spaten 74 én Spaten 98 waren rechthoekig.Strelok schreef:Volgens mij is dit Duits, Een Feldspaten uit 1898.
Erik schreef:Die heb jij kennelijk nog nooit gezien. Spaten 1874 had niet gevouwen hoeken maar 1898 juist wel, deze heeft dat niet. Daarbij sluit de Spaten 98 met haar klinknagelwerk aan tegen de rand, deze wijkt meer dan een centimeter. Spaten 74 én Spaten 98 waren rechthoekig.Strelok schreef:Volgens mij is dit Duits, Een Feldspaten uit 1898.
Ik ken de schop niet. Moest ik gokken: Oostenrijk.
Jouw eerste foto laat waarschijnlijk 1898 zien (foto is niet compleet), de tweede een 1874.
Ik moet ook wel eens gokken, 't beste is dat er dan ook bij te zeggen. Een mens kan ook niet alles wetenStrelok schreef:Bedankt voor je correctie, om eerlijk te zijn bedoelde ik het ook niet als feit, maar net zoals jij doet, een ruwe gok.