Tent helft Duits?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
A. de Koster
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2011, 04:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Tent helft Duits?

Bericht door A. de Koster »

Hoi,

Ik heb op Wavre een M1928 rugzak gekocht met daarin nog diverse items. Er zat ook een tenthelft in die ik ter plekke niet echt heb bekeken maar toe ik ze op de foto zette zag ik dat het geen US WO 2 tent was. De haringen en tentpaaltjes daarin tegen wel.

Ik kan op de tent helft niks van een markering vinden alleen de tekst geprüft met daarboven de resten van een makers stempel. Hij is OD en niet getarnt? Ik weet echt niet welke periode. Het is een driehoek. In het midden zit een flap met knoop die openkan zodat je hem ook als poncho zou kunnen dragen. Ik heb een aantal foto's dus als iemand eens zou willen kijken. Het kan net zo goed Bundeswehr zijn maar die zijn volgens mij toch weer iets anders maar goed. Kijk en laat me je mening horen.
Bijlagen
DSC_0331.JPG
DSC_0330.JPG
DSC_0329.JPG
DSC_0328.JPG
http://www.zeeland1914-1918.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Tent helft Duits?

Bericht door Jim »

Bundeswehr voor ze overgingen op camouflage. Ik heb een dergelijke tenthelft compleet met aluminium stokken en aluminium tent haringen. Ik heb er eens eentje gehad van een kleermaker die op een Duitse legerplaats hier in de buurt werkte (Budel). En een complete van iemand anders uit Budel.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie