wat is dit ?
-
- Lid
-
- Lid
Re: wat is dit ?
Dit zijn Engelse onontplofte mortieren!
Ik vraag me af waarom, als je niet weet wat het is, het zomaar naar binnen meeneemt?
Ik vraag me af waarom, als je niet weet wat het is, het zomaar naar binnen meeneemt?
Laatst gewijzigd door matthijsdedie op 02 dec 2014, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd op zoek naar duits!
Engelse 2" mortiergranaten (zie link).
Ik had ze niet mee binnen genomen, maar in de tuin laten liggen en de politie gebeld
http://visualcollector.com/VisualCollec ... sMines.htm
Ik had ze niet mee binnen genomen, maar in de tuin laten liggen en de politie gebeld

http://visualcollector.com/VisualCollec ... sMines.htm
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
Explosieven opruimingsdienst contacteren, deze zullen ze komen weghalen. Zeker niet laten liggen of weer begraven want dan kan men later en nog last mee hebben.
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Deze exploderen niet,maar dit is nog geen reden om ze mee te nemen.matthijsdedie schreef:Dit zijn Engelse onontplofte mortieren!
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
ammo schreef:Deze exploderen niet,maar dit is nog geen reden om ze mee te nemen.matthijsdedie schreef:Dit zijn Engelse onontplofte mortieren!
Foutje van mij, ik heb niet veel verstand van Engels materiaal, maar als ik zoiets zou vinden zou ik het niet meenemen.
Altijd op zoek naar duits!
Het zijn zover ik kan zien illumination / parachute flare (verlichtings) granaten.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
De onderste is een Bomb M.L.Iluminating with parachute, 2 inch mortar.
De bovenste 2 zijn Boms M.L Signal Multi Star white.
De bovenste 2 zijn Boms M.L Signal Multi Star white.
Nemo Me Impune Lacessit
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 82 keer
- Ontvangen: 58 keer
Wat doen ze dan? Ontbranden ze dan? Heb er vaak gevonden in goede staat vroeger, maar nog nooit leeg?
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Je kan het zien als een uit de kluiten gewassen seinpistool maar dan met een mortier. De een is een lichtkogel om de omgeving te verlichten. De andere worden gebruikt om een sein te geven die op grotere afstand zichtbaar is.
-
- Lid
- Gegeven: 31 keer
- Ontvangen: 33 keer
Denk beste de politie melden en niet de eod, ik d8 als je zelf de eod belt dat je zelf voor de kosten opgaat draaien?