Sovjet vrouwen baret WO2?

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

Sovjet vrouwen baret WO2?

Bericht door Youritje8 »

Beste leden,

Ik heb een onlangs een Sovjet baret in handen gekregen en vroeg mij af of deze daadwerkelijk WO2 is aangezien er zo weinig informatie over te vinden is en Sovjet militaria überhaupt lastig is. Foto's:
IMG_20150811_145702.jpg
IMG_20150811_145625.jpg
IMG_20150811_150055.jpg
IMG_20150811_150021.jpg
IMG_20150811_150808.jpg
Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Sovjet vrouwen baret WO2?

Bericht door asjemenou »

Sovjet militaria verzamelen is niet lastiger dan militaria verzamelen uit andere landen. Er bestaan net zoveel kopieën, vervalsingen of naoorlogse versies van als bij de overige militaria. Het is opletten en je blijven verdiepen in de materie.

Zelf durf ik niet zoveel over de baret te zeggen. Verschillende referenties zeggen dat de WOII versies van deze "female" baret van wol zijn en niet van vilt. Een vilten variant zou dus naoorlogs zijn.
Op het andere forum heb je eigenlijk al een antwoord op je vraag gekregen. Je hebt dit antwoord van bepaalde personen die zeer veel van Sovjet militaria afweten. Ik denk dat zij het dan ook bij het rechte eind hebben.
Bijlagen
1a1.jpg
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Youritje8
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 03 mar 2011, 19:43

Re: Sovjet vrouwen baret WO2?

Bericht door Youritje8 »

Ik dacht juist wel dat Sovjet militaria lastiger was dan Geallieerd en Duits, aangezien de standaardisatie van de fabrieken zo verschillend waren en met de nodige productie druk de stempels vaak niet eens werden toegepast en dat naast de nodige vervalsingen, naoorlogse en kopieën.

Bedankt voor je reactie in ieder geval, inderdaad van het andere forum antwoorden gekregen die ik ook waardeer maar ik probeerde het toch ook hier, misschien dat iemand hier toevallig er ook wat van af weet. Er zijn dus wel vilt versies maar die zijn veel zeldzamer.

(voor geïnteresseerden http://www.warrelics.eu/forum/headgear- ... et-571234/)
Plaats reactie