Verzameling overleden grootvader

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
sefier
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2015, 21:57

Verzameling overleden grootvader

Bericht door sefier »

Recent is men oma overleden , mijn grootvader is al dood sinds 2009.
Hij was een verwoekerd verzamelaar van oorlogs artifacten . Hij zat zelf in het belgisch leger als commandant . Hij was ook peloton leider van de belgische leopoldstanken .
Hij heeft ook verschillende medailles en eretekens gekregen tijdens zijn loopsbaan ( Commandant in de orde van leopold II en officier in de leopoldsorde , en verschillende andere wies naam me momenteel ontbreken )

Hij had een zeer grote verzameling. Hij heeft tijdens zijn levensjaren ook verschillende artifacten geschonken aan het fort van breendonk en het fort van liezele .
Maar heeft op de zolder nog een zeer grote verzameling liggen . de laatste 30 jaar is niemand op de zolder geweest dus we we weten niet wat we gaan vinden . Ik weet wel dat hij verschillende duitse wapens had , volledige nazi SS kostuums en nog verschillende andere zeldzame stukken. dus ik zal deze post de komende dagen wel deze post updaten met meer foto's .

Deze voorwerpen heb ik alvast gevonden in een kast beneden .

Het leger paspoort van men overgrootvader.

Afbeelding

En 3 van deze vreemde zakmesjes . ( geen idee of ze iets te maken hebben met de wereldoorlog )

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
brastra
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 aug 2010, 09:08
Gegeven: 1 keer

Re: Verzameling overleden grootvader

Bericht door brastra »

Sefier,

Ben benieuwd wat er allemaal van de zolder komt !
Kom maar op met de Up-Dates.
Gebruikersavatar
Fidoo
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2015, 13:28
Locatie: Enschede

Re: Verzameling overleden grootvader

Bericht door Fidoo »

Ten eerste gecondoleerd...!


zo te horen was je Opa een goed onderscheiden man.
Maar Hup die zolder op nu ;) Erg benieuwd naar je foto update!
Plaats reactie