Donderbus? Wie kan me helpen

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Yschut
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2016, 19:36

Donderbus? Wie kan me helpen

Bericht door Yschut »

Goedenavond iedereen,
tijdens de verhuizing heb ik dit geweer gevonden. Ik ben hier verder een leek in, dus ik hoop dat iemand me kan vertellen of dit geweer echt is en waar het evt. vandaan komt.
De schroeven lijken me niet origineel en ik zie lijm tussen de loop en het hout zitten, wat me later aangebracht lijkt.

Overigens lijkt me het niet een wo2 wapen, maar op google kon ik verder niets vinden over identificatie van geweren

Groetjes,
Yvonne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Donderbus? Wie kan me helpen

Bericht door Erik »

Fraaie replica donderbus uit de jaren zeventig. Koperwerk is gegoten, gietnaad zit er nog op.
Mooi poetsen, houtwerk hier en daar wat van donkere lak voorzien en je hebt iets leuks voor aan de muur in de gang!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Yschut
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2016, 19:36

Re: Donderbus? Wie kan me helpen

Bericht door Yschut »

Bedankt Erik!! Hoe kun je zien dat hij uit de jaren 70 komt? Kun je er nog meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Donderbus? Wie kan me helpen

Bericht door Erik »

Replica wapens waren vanwege de mogelijkheden met koper en messing erg populair in de jaren zeventig. Ze werden vrij eenvoudig gemaakt door alle onderdelen in geelmetaal te gieten.