Nationaliteit stofbril

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Nationaliteit stofbril

Bericht door Nico Roelofs »

Kan iemand mij meer vertellen over deze bril? Hij is nergens gemarkeerd, ook het blikje niet. Zou fijn zijn om de nationaliteit te achterhalen.
0161a.jpg
0161b.jpg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Nationaliteit stofbril

Bericht door asjemenou »

Nico,

De stofbril is WOII Duits. Het opbergblikje behoort erbij. Echt veel weet ik er niet over te vertellen. Ze werden mogelijk door motorrijders gebruikt. Ik ken er in ieder geval twee varianten van. Eén met een groen montuur en oranje-gele glazen zoals jouw model. En een model met aluminium montuur met ongekleurde glazen.
Een gedateerde foto kan ik er helaas niet van vinden. Misschien iemand anders wel?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Nationaliteit stofbril

Bericht door Nico Roelofs »

Bedankt! Ja kom inderdaad ook tegen dat hij Duits is. Maar kom ook tegen dat hij Brits is en zelfs Frans. Helaas dat er geen stempels op staan, dat had het wellicht een stuk makkelijker gemaakt.
Gebruikersavatar
peanut
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 20 feb 2008, 19:38

Re: Nationaliteit stofbril

Bericht door peanut »

Blikje is volgens mij van Zwitserse makelij.
Laatst ergens te koop gezien iig wel militair maar kan me niet meer precies herinneren waar van precies.
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Nationaliteit stofbril

Bericht door Nico Roelofs »

peanut schreef:Blikje is volgens mij van Zwitserse makelij.
Laatst ergens te koop gezien iig wel militair maar kan me niet meer precies herinneren waar van precies.
Ja net als op alle andere fora worden er diverse nationaliteiten genoemd, waaronder ook Zwitsers. Op verkoop sites worden ze ook als Brits, Duits enzovoorts te koop aangeboden. Maar nergens nog een goede bron die aangeeft wat het nu werkelijk is.
Plaats reactie