Kan iemand mij helpen met deze medaille?
Waar is die van?
op de achterkant staat niks.
A.W.W.H. opbouw 1940 medaille maar waarvan?
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Re: A.W.W.H. opbouw 1940 medaille maar waarvan?
Pfwoah, Bertjan! Moeilijk!
Gebruikelijk is de afkorting van boven naar beneden en van links naar rechts te lezen (overigens niet altijd!), hou er rekening mee dat er A.H.W.W. staat.
De medaille heeft het uiterlijk van een marsvaardigheidsmedaille. Eén van de W's zou heel goed voor 'Wandel' kunnen staan!
Het lintje heeft niet de gebruikelijke kleuren die je bij een Nat.-soc. medaille zou verwachten, noch die van de N.S.B. Het lijken mij de stadskleuren te zijn van bijvoorbeeld Breda of Alkmaar (de laatste gebruikt dit lint nog steeds trouwens voor haar wandelvierdaagse, net als Valkenburg-Heuvelland)
Tricky...
Gebruikelijk is de afkorting van boven naar beneden en van links naar rechts te lezen (overigens niet altijd!), hou er rekening mee dat er A.H.W.W. staat.
De medaille heeft het uiterlijk van een marsvaardigheidsmedaille. Eén van de W's zou heel goed voor 'Wandel' kunnen staan!
Het lintje heeft niet de gebruikelijke kleuren die je bij een Nat.-soc. medaille zou verwachten, noch die van de N.S.B. Het lijken mij de stadskleuren te zijn van bijvoorbeeld Breda of Alkmaar (de laatste gebruikt dit lint nog steeds trouwens voor haar wandelvierdaagse, net als Valkenburg-Heuvelland)
Tricky...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 77 keer
- Ontvangen: 48 keer
En opbouw staat uiteraard voor de wederopbouw van 1940, ik heb daar ook een vaantje van.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 50 keer
Yep!patrickh schreef:En opbouw staat uiteraard voor de wederopbouw van 1940, ik heb daar ook een vaantje van.
Er zijn nogal wat onofficiële medailles in omloop. Let wel: allemaal origineel!
De opbouwdienst kende een militaire structuur. Ongetwijfeld zijn daar marsen gelopen (daar bestond zelfs een Opbouwdienst-voorschrift van!) en ik vermoed dat deze medaille zo'n herinnering is.
Nu alleen nog eventjes (...) opzoeken waar de afkorting voor staat!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>: