013 schreef:kijk, en zo leer ik er ook weer wat van bij. Ik wist dat ze in WWII af zijn gestapt van persoonlijke gegevens en dat het wél gebruikelijk was in WOI.
Sterker nog: voorgeschreven! Dit omdat de vermelding van alleen het Stammrollenummer niet meer voldeed, vaak was betrokkenen niet meer terug te vinden!
013 schreef:ik vind het niet aannemelijk dat de persoon zijn WOI ekm houdt, als hij wederom dient in WOII. Afdeling/batalion/regiment zal niet hetzelfde zijn als in WOI, lijkt mij. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
Een medaille die toegekend wordt blijft natuurlijk bij je. Ongeacht welke activiteit je wordt opgeroepen om in te dienen.
Het Kaiserliches Heer was in 1919 in zijn bestaande vorm opgeheven. Daarvoor in de plaats kwam de Reichswehr met nieuwe nummeringen voor eenheden.
013 schreef:Mss heeft de persoon in kwestie wel de ekm van zijn vader bij zich gedragen in WOII, als geluks-amulet. Wie zal het zeggen?
Is niet onwaarschijnlijk. Maar iemand die in 1896 geboren was kon nog heel goed gewoon dienst doen in 1940 of zelfs later. Ik ben in 1963 geboren en doe ook nog gewoon dienst en ga over twee dagen ook gewoon weer op missie. Mét mijn plaatje uit de jaren tachtig