75mm loop met serie nummer 13197 bcd
75mm loop met serie nummer 13197 bcd
Hallo iedereen,
Ik heb iets gevonden tijdens het magneetprikken wat ik zelf best bijzonder vindt.
En het was een hele toer om deze uit water te krijg want ik denk dat deze loop tegen de 200 kilo weegt.
Nou ben ik bezig om de loop wat te ontroesten wat wel aardig lukt en vond ik tekst op de wartel van de loop 13197 bcd, nou weet ik na wat onderzoek dat dit van gustloff-werke weimar is maar niet van welk wapen dit een loop afkomstig is de loop is 120 cm lang en de diameter uit gang is 75 mm hier onder staan de foto's van de loop.
Ik hoor graag van jullie waar dit van is.
Ik heb iets gevonden tijdens het magneetprikken wat ik zelf best bijzonder vindt.
En het was een hele toer om deze uit water te krijg want ik denk dat deze loop tegen de 200 kilo weegt.
Nou ben ik bezig om de loop wat te ontroesten wat wel aardig lukt en vond ik tekst op de wartel van de loop 13197 bcd, nou weet ik na wat onderzoek dat dit van gustloff-werke weimar is maar niet van welk wapen dit een loop afkomstig is de loop is 120 cm lang en de diameter uit gang is 75 mm hier onder staan de foto's van de loop.
Ik hoor graag van jullie waar dit van is.
- RHHvB
- Lid
Re: 75mm loop met serie nummer 13197 bcd
Lijkt op een kanonsloop van een Duitse STUG of LIG.
Potverdorie wat een mooie vondst!
Mvrgr Bert
Mvrgr Bert
Altijd opzoek naar bijzondere spullen Nederlandse cavalerie ...tot heden.
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Ha super zeker geen alledaagse vondst ja 

Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Hier is foto dat ik hem eindelijke na dik anderhalf uur aan de kant heb en met een hijsband en een bus hem het water uit hebben gekregen.
Bedankt Bert voor je reactie,RHHvB schreef:Lijkt op een kanonsloop van een Duitse STUG of LIG.
Mvrgr Bert
Die heb ik opgezocht de stug 3 met kwk 37 loop die komt wel wat overeen maar de loop die ik heb daar is de loop veel dikker van en dat lijkt met de LIG ook.
Deze heeft meer weg van een FK 96 maar qua dikte van de loop.
Verder heeft de loop 32 groeven aan de binnenkant.
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 17 keer
- Ontvangen: 6 keer
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Denk zelf aan een oude type Artillerie kanon.
Je kan hem mooi met oud en nieuw gebruiken om te carbid schieten hey, mooi houten onderstel maken met houten wielen a zoals de oude scheepskanonnen uit vervlogen tijden.
Je kan hem mooi met oud en nieuw gebruiken om te carbid schieten hey, mooi houten onderstel maken met houten wielen a zoals de oude scheepskanonnen uit vervlogen tijden.
Böse Menschen haben keine Lieder.
-
- Lid
- Gegeven: 18 keer
- Ontvangen: 31 keer
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 3 keer
- Ontvangen: 35 keer
Helaas wel vergunningsplichtig. Maar inderdaad wel een bijzondere vondst.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 38 keer
- Ontvangen: 80 keer
Aparte vondst. Om wat voor een type kanonsloop het gaat en hoe het daar in het water terecht is gekomen is sowieso een mooi onderzoeksproject.
Je zou eens na kunnen gaan welke Duitse troepen zich gedurende WOII hebben opgehouden in de buurt van de vindplaats en welk materiaal ze bij zich hadden.
Je zou eens na kunnen gaan welke Duitse troepen zich gedurende WOII hebben opgehouden in de buurt van de vindplaats en welk materiaal ze bij zich hadden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Er is gevochten bij de spoorbrug waar ik deze heb gevonden.
Dit plek is overgenomen door de canadezen en een paar verzetsleden over wat ze hebben aangestroffen is niets bekend.
Dit plek is overgenomen door de canadezen en een paar verzetsleden over wat ze hebben aangestroffen is niets bekend.