Video waar ik het onderdeel wat laat zien:
Wellicht heeft het niets met de oorlogen in NL/het leger te maken, maar het heeft wel een "vuurwapen look and feel".

Alvast bedankt voor jullie input!
Bedankt voor je reactie! FN Mag heb ik nu al vaker gehoord, maar ik kan voor zover ik diagrammen/part overzichten kan vinden dit specifieke onderdeel niet vinden. Maar het zou wel gaaf zijn.Erik schreef:...
Helaas...stevegek schreef:Stel dat het dat onderdeel is, mag ik dit in huis hebben? Feitelijk kan er niets mee gebeuren, maar wet blijft wet he!
De Nederlandse Wet Wapens en Munitie (WWM) volgt hierin de EU richtlijn in het volgend artikel: art. 1 pt 17.B.De essentiële onderdelen van deze vuurwapens. Het sluitingsmechanisme, de kamer en de loop van vuurwapens die, als afzonderlijke voorwerpen, vallen onder de categorie waarin het vuurwapen waarvan zij deel uitmaken of waarvoor zij bestemd zijn, is ingedeeld.
racefiets schreef:Ik zie alleen geen slagpingat en ook het ronde deel waar de hulsvoet in valt en waar de patroontrekker in zit ontbreekt.
Ik heb even gegoogeld en eerlijk gezegd lijkt het er wel wat op maar alles is het net niet.