Ik ben een verhaal aan het schrijven waarin ik een oud dienstpistool uit de tweede wereldoorlog laat voorkomen. Omdat ik niets weet van wapens heb ik een paar vragen. Ik hoop dat iemand mij wil antwoorden!

1. Is het waarschijnlijk dat de vader van mijn hoofdpersoon een wapen uit de oorlog heeft bewaard? Wapens moesten toch worden ingeleverd? Wat kan een reden zijn dat het pistool nog in de familie is?
2. Welk soort pistool kan ik het beste voor mijn verhaal gebruiken (naam, type, enz.)? De hoofdpersoon wil zichzelf van het leven beroven ermee. Let wel: ik zelf heb geen enkele ambitie in die richting!!!!

3. Kan het wapen gebruikt worden na jaren niet gebruikt te zijn en ook niet onderhouden? Mijn verhaal speelt zich trouwens af in de jaren 50, dus het pistool is niet zo oud.
4. Zo niet, hoe vaak moet een dergelijk pistool onderhouden zijn om het na een jaar of 10 meteen te kunnen gebruiken?
5. Waar kan het pistool in zijn bewaard om het zo goed mogelijk te houden? Mijn hoofdpersoon vindt het in een oude, vochtige schuur. Ik heb zelf 'in een houten kist' geschreven, maar wat kan ik beter gebruiken?
Dit zijn heel wat vragen, en misschien wat ongebruikelijk in dit forum. Maar ik zou niet weten waar ik verder mijn informatie vandaan moet halen.
Alvast bedankt!
Polly