uniform DDR

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
Plaats reactie
Gremlin
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2012, 23:48

uniform DDR

Bericht door Gremlin »

Goedendag mede-forummers, ik ben hier nieuw en val gelijk met de deur in huis.. Hihi

Ik heb een uniform op de kop getikt en een mevrouw zei dat die van de DDR was geweest, nou was die zeer goedkoop! Maar 38 euro en ik twijfel gewoon over de echtheid ( Als ik een replica heb gekocht is het ook niet zo erg, maar dat terzijde.)

Op de rechter mouw zit een rood schild met een zilver paard genaaid, in de binnenzak staat Digel Nagold en op allebei de schouders zit een ijzeren pin met twee schuine strepen en hij is grijs, op de nekflappen (rood) staan ook twee zilveren strepen, op beiden zijden, als het kan zal ik morgen even een foto erop zetten, maar misschien kunnen jullie het zo al vertellen? Want ik kan nergens een soort gelijk uniform vinden met een rood schild en een zilver paard erop.
Gremlin
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2012, 23:48

Re: uniform DDR

Bericht door Gremlin »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie er nu meer over kunnen vertellen
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: uniform DDR

Bericht door Jan Klaassen »

Hallo Gremlin, welkom op dit forum!

Het getoonde uniform is alleen niet uit de DDR, maar uit de BRD (Bundesrepublik Deutschland, West-Duitsland dus). Rang zal, denk ik met erg weinig kennis over dit land en haar uniformen, rond een 'gefreiter' zijn (korporaal)? Het is geen vroege versie (dus geen jaren '60 en vroeger), maar hoe oud precies weet ik ook niet, staat misschien wel op het etiketje dat gefotografeerd staat op de laatste foto...?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie