Ehrenzeichen voor 50 jaar lidmaatschap SED

Over de Nationale Volksarmee, Deutsche Demokratische Republik
Plaats reactie
ROG
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:14
Locatie: Groningen

Ehrenzeichen voor 50 jaar lidmaatschap SED

Bericht door ROG »

Hallo Forumleden,

Ik heb vandaag een speldje van de Sozialistische Einheitspartei Deutschlands voor 50 jarig lidmaatschap gekocht. Wie kan mij meer vertellen over dit speldje?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ehrenzeichen voor 50 jaar lidmaatschap SED

Bericht door Jan Klaassen »

Heb je daar een fotootje van? Gewoon benieuwd!

De SED is opgericht in 1946 - dus 50 jaar lidmaatschap is onmogelijk. Maarrrrrr: heb zojuist gelezen dat het ging om "Mitglied eines Arbeiterspartei" (mijn Duits even daargelaten) - waarbij dus ook de SDAP, Spartakusbund enzovoort hoorden.

Wat wil je er nog meer over weten? In 2011 werd de waarde rond €2-€3 geschat, dus laten we het voor 2014 maar op €5 houden.
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
ROG
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mar 2011, 17:14
Locatie: Groningen

Re: Ehrenzeichen voor 50 jaar lidmaatschap SED

Bericht door ROG »

Jan Klaassen schreef:Heb je daar een fotootje van? Gewoon benieuwd!

De SED is opgericht in 1946 - dus 50 jaar lidmaatschap is onmogelijk. Maarrrrrr: heb zojuist gelezen dat het ging om "Mitglied eines Arbeiterspartei" (mijn Duits even daargelaten) - waarbij dus ook de SDAP, Spartakusbund enzovoort hoorden.

Wat wil je er nog meer over weten? In 2011 werd de waarde rond €2-€3 geschat, dus laten we het voor 2014 maar op €5 houden.
Ik heb het speldje nog niet gekocht en daar ben ik blij om nu ik lees dat de prijs rond de € 5,- ligt.
Hier is de link naar de website: http://www.militarycollectibles4u.nl/a- ... origineel/
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Ehrenzeichen voor 50 jaar lidmaatschap SED

Bericht door Jan Klaassen »

Tja, dat is een gokje he - die prijs. Het is in dit soort gevallen vaak een kwestie van hoeveel je er zelf voor wil geven. Soms betaal je dan wat meer dan het waard is, maar dat moet kunnen :)
Ik zou als ik jou was altijd eerst op de Duitse ebay kijken, daar zal je ze ook wel hebben (en bijna zeker goedkoper dan bij een militaria-handelaar).
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie